Inlägg från: Miichaella |Visa alla inlägg
  • Miichaella

Vi med Bim September 2018

Hoppar in i en tråd här för första gången! Vi fick MA i maj i v.10 och har haft en lång återhämtningsperiod. Åt en hormonkur på 10 dagar som sedan kickade igång en ordentlig menstruation. Verkar fungera som det ska och håller nu tummarna, BIM 5/9. Har lite molande värk fortfarande sedan ägglossningen men vet inte vad det kan bero på. 

• Miichaella
    Lägger in en ny lista också :) 

BIM-lista:

1/9 - Periksson90, timal89, Omstart2019, Esofe, dinofantast

2/9 - Mantan 

3/9 - babytjejen, Lilla Lina, Ardnas89, novemberregn, Piffan87 

4/9 - kiwibear, JenniB, Em0ma

5/9 - Sirest01, Miichaella

6/9 - MaalinJ, månflicka 

7/9 - Sanfo1, Lala90, Noraaaaaaa18, Kstadtjej87, lw12

8/9 - Kira16, EnBlivandeWestring, Buffsie 

9/9 - mumintroll 

10/9 - Anno89 

11/9 - onlyme86, Linepj

12/9 - KSRG8887, minimera 

13/9 - Tessaloniki, Lola90

15/9 - lyckligast80 

17/9 - EmmalinneaS, korvstroganoff 

18/9 - NiniBy

21/9 - Ettlitetsyskon
  • Miichaella

Någon mer än mig som har molande värk efter ägglossningen? Blir orolig att något fortfarande är fel efter missfallet då jag inte brukar ha molande värk såhär, är på äl+4. 

• Miichaella
    piffan87 skrev 2018-08-26 22:08:31 följande:
    Jag har inte haft något missfall men senaste 2 månaderna (sen jag slutade med p-ringar) har jag haft kraftigt molande smärta/värk i samband med ägglossningar. Fått tagit alvedon vid några tillfällen. Aldrig upplevt det tidigare men varit på p-piller länge. Men min gissning är att det är rätt naturligt. Känner du dig orolig kanske du ska testa att ringa en barnmorska för att dubbelkolla? 
    Okej då är det inget ovanligt kanske. Vill bara att min kropp ska fungera efter missfallet. Hade en fullt fungerande och oerhört punktlig cykel innan. Den graviditeten försökte vi inte heller utan blev gravida av bara ett samlag två dagar innan äl. Äter inte preventivmedel och glömde bort att ägglossningen skulle komma, haha. Var helt hundra på att jag inte var gravid och gjorde graviditetstest först bim+7. Nu blev det en liten utsvängning här. Idag har iaf molvärken lugnat ner sig så det kanske var sviterna av äl som fortfarande kändes :) 
  • Miichaella

Den molande värk jag haft sen äl är borta idag. Började hoppas att molandet var ett tecken på att det tagit sig. Nu tänker jag dock att ägget kanske inte fäste... attans, är på äl+9. Blir tokig av det här, vill bara veta men vet inte när det är som säkrat att testa sig.

• Miichaella
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-31 07:49:08 följande:

Exakt så känner jag med. Det högg till i tjejmagen och ner i ljumsken igår och efter det försvann all molvärk. Idag känner jag inga symptom alls och är på Äl+7. Gissar att mensen kommer om en vecka då då

Ja man har tappat hoppet denna månad, räknar med att mensen dyker upp :/
  • Miichaella
    Poison88 skrev 2018-08-31 16:32:21 följande:

Då är din BIM beräknad som mig så då kanske du vågar testa? :)

Molvärken jag känt sen äl är som bortblåst. Har inga symptom annars så tror inte det blivit något. Väntar och ser om mensen dyker upp helt enkelt. Vet inte hur det var för mig graviditeten som slutade i missfall då jag inte kände efter och tog test först Bim+7 :/
  • Miichaella
    Poison88 skrev 2018-08-31 16:32:21 följande:

Då är din BIM beräknad som mig så då kanske du vågar testa? :)

Molvärken jag känt sen äl är som bortblåst. Har inga symptom annars så tror inte det blivit något. Väntar och ser om mensen dyker upp helt enkelt. Vet inte hur det var för mig graviditeten som slutade i missfall då jag inte kände efter och tog test först Bim+7 :/
  • Miichaella

Som jag skrev tidigare slutade min molande värk som jag hade haft i en vecka efter äl. Nu har jag fått lite smått ömma bröst, vilket jag inte brukar ha såhär några dagar innan mens. Har bim på onsdag men funderar på att testa snart för att få svar, tar så mycket energi att gå och fundera. 

• Miichaella

Gjorde ett grav.test igårkväll på Bim-3. Inte ett testa tidigt test utan ett vanligt med resultat inom en minut, det var negativt. Nu idag har jag bruna flytningar som jag hade vid Bim vid min förra graviditet som slutade i missfall. Blir fundersam men har blivit så säker på att jag inte är gravid. Man kanske skulle göra ett testa tidigt test ändå...?

• Miichaella

Gjorde ett testa tidigt test nu som var negativt. Så vad dom bruna flytningarna innebär har jag ingen aning om. Rädd för att kroppen ännu inte är återställd efter missfallet :/

• Miichaella

Idag kom mensen som förväntat, en dag innan bim. Nästa bim för mig är 2/10. Någon som hittat nya tråden för oktober?

Svar på tråden Vi med Bim September 2018