Inlägg från: Thessss |Visa alla inlägg
  • Thessss

Vi med Bim September 2018

Hejsan alla! Ny här på forumet, kändes dock väldigt givet att bli medlem här. Sambon & jag är båda 29 år och försöker oss nu på barn nummer 1. Jag hade ägglossning i onsdags 5/9 och fick till mys på tisdagen. Min BIM är 17-(18?)/9 om allt går som det ska nu :)

• Thessss
    medioker skrev 2018-09-08 22:33:43 följande:
    Spännande! Då har vi BIM samtidigt typ! Tiden går låååångsamt nu!
    Ja jag veeeeet, önskar allt hände över natten typ :D
  • Thessss
    Laurenskan skrev 2018-09-08 22:41:56 följande:
    Är också ny här :) Har bim 17/9, har du några symptom?
    Nej känner inte av något nu, borde jag det? :) Har ju gått 3-4 dagar ish sen äl :D
  • Thessss
    Gulletussan82 skrev 2018-09-09 09:15:58 följande:
    Lägg gärna in mig på den 17/9 :) 
  • Thessss
    Gulletussan82 skrev 2018-09-09 09:26:52 följande:
    Sorry såg inte det, fixat nu :)
    Tack så mycket! :)
  • Thessss
    Laurenskan skrev 2018-09-09 10:02:35 följande:

[quote=79037011][quote-nick]Thessss skrev 2018-09-09 00:08:22 följande:[/quote-nick][/quote]

Haha, nä kanske inte men många gör det, jag gör det också :) Jag var tvungen att testa idag, men det var blankt...tidigt jag vet men jag är så peppad!! Tänk om liksom :)

Aha nä jag känner inte av något. Jag har satt ett personligt stopp på tester fram tills jag har bim, känns ovärt att testa innan :) Jag är också jättepepp! Hoppas vi båda får till ett plus Cool
  • Thessss
    Laurenskan skrev 2018-09-09 11:03:02 följande:
    Hoppas verkligen att vi får plus!! Jag kommer testa varje morgon tills jag får plus eller mens, känner mig lite knäpp men på ett bra sätt, är liksom på väldigt bra humör vilket är ovanligt så här en vecka före bim. Inbillar mig säkert, men jag är öm i nedre magen, och när jag sätter mig så ilar det till i underliv och ljumskar. Berätta gärna om du börjar känna något :)
    Haha vad bra ändå, riktigt pepp hör jag! :) Jag är lite mer chill, jag vill inte stressa upp mig för mycket och inte heller bygga för höga förväntningar så därför låter jag bli. Händer det så händer det. Det är första riktiga ägglossningen jag haft efter p-pillerstopp i Maj. Så min kropp har precis hoppat igång igen, därav min lite laid-back attityd men hoppas såklart att det ska ha fungerat redan nu :) Det var då den värsta ägglossningen jag nånsin haft, innan jag började med p-piller så kände jag inte av dom. Men i Onsdags så mådde jag så dåligt hela dagen, ont i nedre delen av magen, illamående och bara allmänt off haha! Sorry för långt inlägg :)
  • Thessss
    Laurenskan skrev 2018-09-09 11:25:01 följande:
    Gillar långa inlägg :) Fniss, ja lite olika :) Bra tecken att du kände av ägglossningen! Jag började känna av den 2-3 dagar innan, sen gick det över någon dag, och sen har jag varit öm/haft lite värk sedan dess. Jag har satt ett stopp datum då jag inte vill försöka längre (pga ålder) så jag öser på fram till dess :)
    Ja verkligen, den var så tydlig. Jaha, hur gammal är du och har du barn sedan tidigare också kanske? :)
  • Thessss
    WanderChild skrev 2018-09-09 12:11:19 följande:
    Jag hade precis samma känsla första äl efter pillerstopp, kände aldrig av det innan. Slutade strax innan midsommar o fick första äl 2 månader senare, fy så ont jag hade!! Fick till det prick på äl, men sen kom mensen redan 8 dagar senare (förra helgen)... Nu hoppas jag att nästa äl kommer lite tidigare än på CD65... :O
    Usch jag lider med dig, tur det är rätt snabbt övergående ändå. Var bara den dagen som var hemsk :) Jag som är så ny med allt det här är inte helt med på vad CD och numret står för? Du får gärna förklara, gött med ny kunskap :)
  • Thessss
    WanderChild skrev 2018-09-09 22:00:23 följande:
    CD = CykelDag, dvs dagar sedan senaste mensens första dag. Vanligtvis kommer äl runt 2 veckor efter senaste mensens första dag, dvs kring CD12-16 exempelvis. Men för mig dröjde det som sagt hela 65 dagar, dvs till CD65 innan äl kom! Nu hoppas jag det är på gång i veckan, haft lite starkare på äl-stickan idag så hoppas en stegring är på gång. :)
    Ahaa, då är jag med. Ojdå då har du väntat länge! Men hoppas med dig att det är på gång nu då :)
  • Thessss

Jahaa okej. Min sambo och jag är båda 29 och försöker få till barn nummer 1. Hur gick testet? :)

Laurenskan skrev 2018-09-10 09:30:04 följande:
    Snart 39 och har två barn 6 och 9, hur är det med dig? :)

Förresten har jag testat idag igen :) med cb early digital men det var negativt, igår tog jag ett vanligt cb early och tyckte mig se ett spökstreck, negativt var det hur som helst. Har dock värk i magen och långt ner i ryggen är sjukt trött och har börjat må illa, men det kan ju bara vara pms. Jag har köpt nya test så imorgon är det dags igen
  • Thessss
    Laurenskan skrev 2018-09-11 17:55:55 följande:
    Mysigt att planera första barnet!

Så negativt det kan bli, men imorgon blir det nytt test!
    Ja, vi tar det lite som det kommer. Intressant dag idag faktiskt. Kände redan igår att det var någon konstig känsla nere i livmodern, som om något "rörde" sig (finns ju inget där som kan röra sig men för att förklara känslan) och liksom en tyngd över hela nedre partiet. Jättekonstigt! Idag mitt på dagen kände jag liksom en dov molande känsla där nere och gick på toa och hade ljusrosa flytning, rätt bra mängd. Och det var bara då, plus ett toabesök till sen har det inte kommit mer. Så jag hoppas att det kan ha varit en nidblödning jag haft idag. Men håller ut och väntar på Bim på måndag innan jag testar :)
  • Thessss
    Thessss skrev 2018-09-13 20:14:54 följande:
    Ja, vi tar det lite som det kommer. Intressant dag idag faktiskt. Kände redan igår att det var någon konstig känsla nere i livmodern, som om något "rörde" sig (finns ju inget där som kan röra sig men för att förklara känslan) och liksom en tyngd över hela nedre partiet. Jättekonstigt! Idag mitt på dagen kände jag liksom en dov molande känsla där nere och gick på toa och hade ljusrosa flytning, rätt bra mängd. Och det var bara då, plus ett toabesök till sen har det inte kommit mer. Så jag hoppas att det kan ha varit en nidblödning jag haft idag. Men håller ut och väntar på Bim på måndag innan jag testar :)
    Men gud, jag glömde fråga hur nästa test gick? Inte hunnit läsa igenom tråden, har haft mamma på besök och varit på konsert i Globen så det har varit fullt upp :)
  • Thessss
    Sobika skrev 2018-09-13 20:44:12 följande:
    Vad spännande! Jag fick också ljusrosa flytning idag och hoppas på att det va en nidis. Jag har bim på onsdag. Håller tummarna att du får ett plus :D
    Åh men vad roligt! Ja jag hoppas också! Och att du får ett med såklart :)
  • Thessss
    Laurenskan skrev 2018-09-13 21:20:09 följande:
    Lite hoppfullt med symptom och så! Jag har inte känt något idag..och testet imorse var lika negativt som vanligt, det är som att min skengraviditet försvinner när jag testar haha, så något positivt för dessa negativa tester med sig :) Nytt test imorgon :) Du har inte testat än?
    Ja verkligen! Men håller mig rätt neutral ändå, vill inte bli besviken ifall det inte är något :) Haha mycket bra att du hittar något positivt ändå, i allt det som kan verka olidligt från stund till stund. Nää jag har inte testat än, det rycker lite i nyfiken-fingrarna men ska hålla mig :)
Svar på tråden Vi med Bim September 2018