Vi med Bim September 2018
Ja verkligen! Ser fram emot plusset :)
Är det ditt första barn?
Ja verkligen! Ser fram emot plusset :)
Är det ditt första barn?
Aldrig märkt av mina flytningar innan men denna cykel med rosenrot har jag haft mer o har för första gången verkligen sett äl-flytning...så borde bli positivt på ältest när som helst. Hoppas det är något positivt för resten av cykeln med o att vi lyckas denna gången...
ÄL om 5 dagar enligt FLO. Jag slutade med rosenroten i förrgår för jag misstänkte att den kanske kunde bidra med mina hemska humörsvängningar, kanske är långsökt men jag får testa iaf.. är så orolig att jag sabbar något bara eftersom förra månadens ÄL blev så tydlig pga RR men det borde det väl inte göra.. :-/ någon mer som testat RR och fick någon biverkan?
Här är vi på viktigaste dagen idag..började köra med clearblues digitala denna cykel o den visade smiley även fast testlagrets streck inte var lika starkt som kontrollstrecket. Antingen behöver den inte bli det för att påvisa ägglossning el så har jag så kort Peak på dom testen att den är lätt att missa. Så är glad att jag valt clearblues som visar absolut...fick glad gubbe o lördags morse så myser vi till det fram till o med tisdag så borde vi väl räcka upp bra? Har myst även fredag o lörsag med..
Idag gick tempen upp så ägglossning verkar ha varit en dag tidigare, behåller dock bim-datumet...fortsätter dock att mysa till två dagar till för säkerhets skull, sen jobbar vi olika o då blir det inte mer mys..men idag o imorgon borde väl räcka om äl var någon gång igår el senast nu under natten?
Ingen större tempökning denna gången, bara dagen efter beräknad äl sedan gick den ner igen så tror tyvärr äl uteblivit denna månad så det lilla hopp man har är borta. Vill bara att tiden ska gå fort till nästa äl nu...
Detta visste jag inte, så om tempen inte stiger utan ligger på bas fram till mens betyder det alltså att ingen ÄL har skett? Jag fick så starkt äl test som jag kan få i måndags och sedan har det blivit svagare tills idag. Jag har känningar fortfarande än idag och haft sedan tisdag, ingen höjd temp dock?
Sitter o kollar på en unge i minuten...vet inte riktigt varför jag plågar mig själv med det :(
Okej! Har fattat det som att när tempen har höjts så har ÄL skett. Dvs då är det redan försent om man tex tempat istället för testat med ÄL test. Men visste inte det inte höjs om där inte varit någon ÄL. Men vore ju logiskt iofs, då är jag nog körd denna månaden också. Ligger fortfarande på baslinje trots "ÄL+1" ... :/
Jag ska försöka hålla mig denna gången o bara testa på bim el senare om mensen inte dykt upp...testat så mkt innan o fått spökstreck el inget så orkar inte det längre. Har bara ett vanligt o ett digitalt o vill ju inte använda dom i onödan.
Att jag känner mig gravid betyder inte ett dugg, det har jag gjort i flera månader nu, är bara min stora barnlängtsn o desperation över att jag börjar bli för gammal , känner mig inte gammal men rent fertilt så är jag ju det..
Så första tanken om mensen skulle vara sen är inte gravid utan "är det nu klimakteriet börjar smyga sig på"
Fick min mens idag både min man och jag är väldigt besvikna. Nu tänkte vi gemensamt gå till gynekologen och titta att allt är ok. Jag har tidigare varit där och hon kunde se med ultraljud att jag hade släppt då två ägg. Och när jag tog ägglossningstestet visade det att jag hade ägglossning. Jag hoppas min man är ok nu bara. Är orolig. Men hört att det kan ta tid att bli gravida.
Jag är 37år med. Hört att det är svårare då. Någon här som är lite äldre som försöker bli gravid med?
Denna månad kämpar vi på igen efter menstruationen. Jag har som vanligt laddat på med vitaminer för både han och mig. Nu blir det också absolut inget sött. Och kommer äta mera grönsaker bönor nötter avokado och ägg. Och promenader varje dag efter jobbet.
Här började tempen dala redan idag 2-3dagar innan bim så är bara att invänta mensen då...men hade ju inga förhoppningar denna månad. Fortfarande oerhört stark känsla att kroppen är på nedgång, att mitt fertila fönster stängs med hög hastighet...
Tog ett test i morse som är helt blankt så bara att invänta mensen nu, men visste att vi inte skulle plussa. Har börjat acceptera det mer o mer att det inte kommer hända....men fortsätter så länge som mannen vill fortsätta...
Fick just ljusrosa på pappret så mensen kommer komma senare idag el imorgon :( nåja, förväntade mig inget annat så. Kommer nog hålla mig borta härifrån nu....
Är jätteglad för alla som plussat både i denna o i augustitråden men mitt psyke klarar inte av det mer...för samtidigt som jag är glad för deras skull så gör det så oerhört ont i mitt hjärta att dom plussen aldrig når mig...
Tar bort mig från listan då mensen kom idag :( har bim igen i slutet av sep men lägger inte till migugen då jag lämnar familjeliv ett tag, klarar inte av att se alla plus, för ont i hjärtat. Cykeln har börjat blivit lite oregelbunden så mina misstankar om tidigt klimakterie förstärks bara...
1/9 - timal89, Esofe, Emmzi93, Dinofantast, Snöflingan28
2/9 - Mantan , FrunochMamman, puffen2009, MammaPolly, novemberregn
3/9 - Lilla Lina, Ardnas89, Piffan87, Pemsan
4/9 - kiwibear, ero13,
5/9 - Sirest01, Miichaella
6/9 - MaalinJ, månflicka, WanderChild
7/9 - Sanfo1, Lala90, Noraaaaaaa18, Kstadtjej87, lw12
8/9 - Kira16, EnBlivandeWestring, Buffsie, Nr2år2019, Canama
9/9 - mumintroll, Periksson90, Kkm
10/9 - Anno89 , Carola18
11/9 - onlyme86, Linepj, smultronsmula
12/9 - KSRG8887, minimera
13/9 - Tessaloniki, Lola90
15/9 - lyckligast80
17/9 - EmmalinneaS, korvstroganoff
18/9 - NiniBy, Missempi
21/9 - Ettlitetsyskon, Heilena, IBS, Sobika
23/9 - franksmatte
24/9 - Issari
25/9 - Skuggviol, Sariiparii , AliceJuni
27/9 - Amne18
28/9 - Honsomlängtar
29/9 - Bambinoo, Jagerika, JenniB
30/9 - Em0ma
PLUS-listan:
30/8 - H1ssa (BIM -4)
1/9 - Poison88 (BIM-3), jenniiifer95 (BIM-3)[/quote]
Tillbaka efter en paus...har bestämt ett klimakterietest för att stilla dom funderingarna el bekräfta dom :( både mens o äl har ju varit lite konstiga på sistone så tror vi är på slutet av våran chans. Ältest har äntligen börjat bli starkare efter en evighet men bara någon dag senare än vanligt egentligen :)
Ska bli skönt att ta detta test så jag vet hur vi ska gå vidare...
Hur gammal är du eftersom du ska göra ett klimakterietest?
Se om det blir fullt utslag idag då på ältestet...fick starkt igår men ingen smiley på clearblue...
Börjar dock bli trött på detta, känner att jag o mannen börjar flyta mer o mer ifrån varandra, att detta eviga försökande sliter på förhållande. Allt man tänker på är om man äter rätt mat, rätt träning, det känns inte roligt längre helt enkelt. Känns som att vi aldrig kommer hitta någon balans....inte förren jag är gravid iallafall. O har en stark känsla att kroppen är "closed för business " får hem mitt klimakterietest imorgon förhoppningsvis, får se vad det säger...
Förstår vad du menar. Hur länge har ni försökt? Vår sexlust finns men jag börjar bli psykiskt utmattad av allt detta varje månad. Sörjer å är deppig några dagar efter bim. Mår bra sisådär veckan innan äl. Blir taggad över äl och sen börjar oron å analysera minsta lilla symtom och det enda man tänker på är att man hoppas på en graviditet. Sen blir man ledsen vid bim igen och så börjar det om.
Så tråkigt. Vi har försökt sedan feb - 17. Vad har ni fått för hjälp?