Inlägg från: JenniB |Visa alla inlägg
  • JenniB

Vi med Bim September 2018

Är på cd 14 och enligt flo-appen skulle jag haft ägglossning idag. Än så länge har jag dock inte fått positivt på något test så jag hoppas verkligen att ägglossningen bara är någon dag sen. :( <3

• JenniB
    Tessaloniki skrev 2018-08-17 12:03:27 följande:
    Håller tummarna för att det dyker upp en tydlig ÄL för dig nu de närmaste dagarna! :)
    Tack snälla det hoppas jag med! Blev så orolig direkt och tänkte att det säkert inte blir nån denna månaden, men egentligen vet jag ju att det kan variera lite när ägglossning sker. :) 
  • JenniB
    LD2018 skrev 2018-08-18 08:33:14 följande:
    Hade också beräknad ÄL enligt flo igår, kört tester i 2 veckor nu med negativt resultat... undrar vad det är frågan om med ägglossningen?! Bim 1/9!
    Vad konstigt att det är likadant för dig! Jag testade att skriva in allt jag antecknat i en annan app och då hamnade ägglossningen inte på samma dag som flo rekommenderat, kanske det stämmer bättre? Jag hoppas det i alla fall, annars får jag se när jag får ont i bröstvårtorna för det brukar jag få när ägglossning har skett.

Hur går dina tankar? Antar att du är lika förvirrad och orolig. :/ <3
  • JenniB
    Lola90 skrev 2018-08-18 16:44:29 följande:

Hej,

Fy så jobbigt! Jag laddade ner en annan app och den säger att jag har ägglossning en helt annan dag! Så jag antar inte att man ska lita på de. Har beställt hem vanliga ägglosninhstest, min sista mensdag idag! Nu vill jag inte se den mer på en lång tag i hopp om att bli gravid denna gången :) 4:e försöket nu.

Jaa jag vet ju inte vilken jag ska lita på, om det ens går att lita på bara en utav de, :/ Jag är dock mycket mer gladare nu för idag visade sig den glada smileyn jag väntat på!! :D Däremot har flo appen nu flyttat mitt bim, vet inte om jag ska ändra i BIM listan? Eller om appen kanske har fel och jag har en lite kortare lutealfas bara? Allt är så förvirrande!

När tror du att du har ägglossning? Förmodligen några dagar kvar i och med att mensen slutat precis? Vi är på tredje försöket nu och hoppas såklart också att mensen håller sig borta läääänge nu! ;)
  • JenniB
    Lola90 skrev 2018-08-19 18:55:21 följande:
    Åh så roligt för dig!! Är det först gången du får fast glad gubbe? Flo visar att jag har ägglossning 29 augusti. Så nästa vecka gäller det!! Jag vill så gärna! Hoppas vi kan få vårt plus nu!
    De testen har kört med har bara kunnat visa fast gubbe när det är positivt och en vanlig tom cirkel när det fortfarande var negativt. Använde graviditetskollens ÄL-test samtidigt denna gången för att se hur det funkar och även det visade positivt. :D Teststrecket var till och med starkare än kontrollstrecket!

Åhh vilken jobbig väntan. Tycker nästan det är jobbigare att vänta på ägglossning än BIM, kanske inte är likadant för dig haha. Hoppas! <3
  • JenniB

Flyttar mig själv i listan då BIM ändrats pga att ägglossningen skedde senare. ;)
    Nu hoppas jag verkligen det skapas något litet i magen. <3

1/9 - Periksson90, timal89, Omstart2019, Esofe

2/9 - Mantan 

3/9 - babytjejen, Lilla Lina, Ardnas89, novemberregn, Piffan87 

4/9 - kiwibear, JenniB

5/9 - Sirest01 

6/9 - MaalinJ 

7/9 - Sanfo1, Lala90, Noraaaaaaa18, Kstadtjej87 

8/9 - Kira16 

9/9 - mumintroll 

10/9 - Anno89 

11/9 - onlyme86 

12/9 - KSRG8887, minimera 

13/9 - Tessaloniki, Lola90

15/9 - lyckligast80 

17/9 - EmmalinneaS, korvstroganoff 

21/9 - Ettlitetsyskon

• JenniB
    Niniby skrev 2018-08-20 22:36:48 följande:

Nytt försök med att lägga in mig i BIM listan:) ÄL 5/9 typ

BIM-lista:

1/9 - Periksson90, JenniB, timal89, Omstart2019, Esofe

2/9 - Mantan

4/9 - kiwibear

5/9 - Sirest01

6/9 - MaalinJ Månflicka

8/9 - Kira16

9/9 - mumintroll

10/9 - Anno89

11/9 - onlyme86

15/9 - lyckligast80

18/9 - NiniBy

21/9 - Ettlitetsyskon

Rättar till den lite bara då det inte blev den senaste du kopierade. :)

BIM-lista:

1/9 - Periksson90, timal89, Omstart2019, Esofe, dinofantast

2/9 - Mantan 

4/9 - kiwibear, JenniB

5/9 - Sirest01 

6/9 - MaalinJ, månflicka 

8/9 - Kira16 

9/9 - mumintroll 

10/9 - Anno89 

11/9 - onlyme86, Linepj

15/9 - lyckligast80 

18/9 - NiniBy

21/9 - Ettlitetsyskon
  • JenniB
    LD2018 skrev 2018-08-21 09:08:54 följande:
    Jag förstår ingenting om jag ska vara ärlig. Har nog aldrig fått positiva ÄL test till 100% eftersom det vänstra strecket ALLTID är något svagare än det högra trots att det är starkt. Så igår 20/8 fick jag till ett sådant resultat på morgonen runt 9-10 utan intag av vätska. På kvällen vid 20 gjorde jag ett test till, fast med lite vätska intaget. Då var det svagt igen (vänstra strecket) . IDAG - temperarur fortfarande på normalt och ett test som ser ut som gårdagens morgon alltså "positivt" för mig.

Hur tolkar man detta? Sambon åker iväg onsdag eftermiddag och är borta till fredagkväll. Känns ju typiskt, och känns som vi lär missa det denna månaden också pga otydliga ägglossningstest........ Hur går det för dig?
    Åh det där låter krångligt. :( Jag förstår att du är trött på det, det hade jag också varit. Första gången jag skulle testa med ägglossningstest använde jag mig utav clearblues digitala. Jag har sett så många som inte vetat om deras test var positivt eller inte ås jag ville inte chansa. Nu andra gången använde jag både clearblues digitala igen men även vanliga stickor från graviditetskollen. Jag lyckades få ett positivt test på båda i förrgår och då var det vänstra strecket lite mörkare än det högra. Så antingen har du ägglossning snart vilket vore synd med tanke på att din sambo åker iväg eller så får du inte mycket starkare test än såhär. Försök att mysa till det lite idag i alla fall så kanske det löser sig ändå! <3 <3
  • JenniB
    LD2018 skrev 2018-08-21 09:36:19 följande:
    Ja, får hoppas att det är på gång sedan igår. Har lite molande värk faktiskt, men jag kör nog inom ett apotek idag och köper Clearblue digitala, och så ser vi vad den säger. Tänkte köra på advanced så får jag antingen bli besviken eller glad. Vi kör på in i det sista tänkte vi för optimal chans. Blir det inget denna månaden så kör jag på digitalt framöver eftersom stickor inte verkar visa exakt ???????? håller tummarna för dig nu när du lyckats få fram lite datum och så ????
    Det låter som en bra plan! :) Jag hoppas verkligen det hjälper och att du "ser" din ägglossning snart. Det känns alltid så mycket bättre (för mig i alla fall) när man vet att man haft den. 
    Ja tack snälla! Jag har bim antingen den 1/9 eller 4/9 så det blir spännande :D
  • JenniB
    Em0ma skrev 2018-08-21 23:36:37 följande:

Hej!
    Hoppar in här jag med, BIM den 4/9 enligt flo.
    Jag är 27 och min sambo 29. Första barnet och slutade med cerasette i April vilket gör detta till 4:e försöket då mensen lös med sin frånvaro de första 8v efter p-pilletstopp.

Rättar till den lite bara då det inte blev den senaste du kopierade. :)

BIM-lista:

1/9 - Periksson90, timal89, Omstart2019, Esofe, dinofantast

2/9 - Mantan 

4/9 - kiwibear, JenniB, Em0ma

5/9 - Sirest01 

6/9 - MaalinJ, månflicka 

8/9 - Kira16 

9/9 - mumintroll 

10/9 - Anno89 

11/9 - onlyme86, Linepj

15/9 - lyckligast80 

18/9 - NiniBy

21/9 - Ettlitetsyskon

Då slutade vi samtidigt. :) För mig tog det också 8v innan första mensen, kändes som om kroppen aldrig ville komma igång men nu verkar allt funka som det "ska". :D Håller tummarna!
Svar på tråden Vi med Bim September 2018