Inlägg från: Omstart2019 |Visa alla inlägg
  • Omstart2019

Vi med Bim September 2018

Jenniiifer95 skrev 2018-08-29 21:07:37 följande:

Har du haft några känningar nu dom senaste dagarna eller har du märkt något annat? :)

Nej inte direkt nåt faktiskt. Lite småont i brösten bara, och känner mig väldigt varm. Och som jag skrev lite längre upp, ovanligt känslig och sentimental. Och törstig förresten, sugen på bubbelvatten hela tiden idag.
  • Omstart2019

Även om jag vet att blödningar är vanliga tidigt i graviditeten, så är jag orolig över att det de senaste två timmarna varit rosa på pappret när jag torkat mig. Detta är dock dagen jag skulle haft mens så jag hoppas verkligen inte det är missfall på g, utan bara genombrottsblödning...

• Omstart2019
    Omstart2019 skrev 2018-09-01 18:41:11 följande:

Även om jag vet att blödningar är vanliga tidigt i graviditeten, så är jag orolig över att det de senaste två timmarna varit rosa på pappret när jag torkat mig. Detta är dock dagen jag skulle haft mens så jag hoppas verkligen inte det är missfall på g, utan bara genombrottsblödning...

Det blev missfall för mig. Tänk vad glädjen kan rasa på bara några timmar, och jag känner ju dessutom som att det är mitt fel och att det är jag som gör sambon besviken...
  • Omstart2019

Plockar bort mig från pluslistan...

1/9 - timal89, Esofe, Emmzi93, Dinofantast, Snöflingan28

2/9 - Mantan , FrunochMamman, puffen2009, MammaPolly, novemberregn

3/9 - babytjejen, Lilla Lina, Ardnas89, Piffan87, Pemsan

4/9 - kiwibear, ero13,

5/9 - Sirest01, Miichaella

6/9 - MaalinJ, månflicka, WanderChild

7/9 - Sanfo1, Lala90, Noraaaaaaa18, Kstadtjej87, lw12

8/9 - Kira16, EnBlivandeWestring, Buffsie, Nr2år2019, Canama

9/9 - mumintroll, Periksson90, Kkm

10/9 - Anno89 , Carola18

11/9 - onlyme86, Linepj, smultronsmula

12/9 - KSRG8887, minimera

13/9 - Tessaloniki, Lola90

15/9 - lyckligast80

17/9 - EmmalinneaS, korvstroganoff

18/9 - NiniBy, Missempi

21/9 - Ettlitetsyskon, Heilena, IBS, Sobika

23/9 - franksmatte

24/9 - Issari

25/9 - Skuggviol, Sariiparii

27/9 - Amne18

28/9 - Honsomlängtar

29/9 - Bambinoo, Jagerika, JenniB

30/9 - Em0ma

PLUS-listan:

30/8 - H1ssa (BIM -4)

1/9 - Poison88 (BIM-3), jenniiifer95 (BIM-3)

• Omstart2019
    AliceJuni skrev 2018-09-02 15:27:57 följande:

Lägger till mig i listan :)

Du får jättegärna se till att ta den senaste BIM-listan. Jag vill inte stå med eftersom jag fått missfall idag...
  • Omstart2019
    Kkm skrev 2018-09-02 15:37:32 följande:

Kan någon hjälpa mig tänka?

Enligt ÄL test var de ÄL 24-25 aug. De va alltså två sträck båda de dagarna. Vilken dag är jag på nu då? ÄL +8?

Skulle gissa på att du hade ÄL ca 27/8 då, så ÄL +7?
  • Omstart2019
    Omstart2019 skrev 2018-09-02 15:41:19 följande:

Skulle gissa på att du hade ÄL ca 27/8 då, så ÄL +7?

Menade 26/8, söndagen
  • Omstart2019
    Frunochmamman skrev 2018-09-03 07:07:00 följande:

Fy så tråkigt lider med dig :( , är symptomen borta med? Eller har du testat igen och det varit negativt?

Vill inte ge onödigt hopp men det kan ju varit tvillingar så att en fortfarande är kvar.

Tack <3

Har slutat blöda idag men symtomen är kvar tror jag. Hade inte så mycket, men fortfarande lätt molvärk och ömma bröst. Och igår upptäckte jag att de där knottrorna på brösten blivit väldigt tydliga, som små mogna finnar typ haha. Men det är nog bara graviditetshormoner som hänger kvar och jäklas..

Får hem nya test idag så jag kan hålla koll på om/när hormonerna går ur kroppen.
  • Omstart2019
    LD2018 skrev 2018-09-04 13:38:11 följande:

Du funderar inte på att kontakta barnmorska? Allt kan ju fortfarande vara okej trots blödningarna med tanke på att dom inte var så långvariga? Är väl inte helt ovanligt att man kan få en lätt blödning vid bim ändå trots graviditet? Hoppas :)

Ja jag blir förvirrad.. men har fått för mig att vården ändå inte kan göra något utan bara till att vänta några veckor tills det går att se nåt på VUL...

Tänkte ta och testa med graviditetstest med jämna mellanrum och se hur det fortlöper. Bara det att under eftermiddagen har jag nästan kissat 2 ggr i timmen (!) så nu väntar jag på att kunna hålla mig lite längre så jag kan ta ett första test.
  • Omstart2019
    LD2018 skrev 2018-09-04 19:05:17 följande:

Men du, du borde väl nog kunna förklara situationen och ändå få till ett VUL tidigare? Eller man kan inte se något alls just nu menar du? Håller verkligen tummarna för dig!!

Jag menar att man inte kan se nåt ännu, tror jag.

Jag tog ett test nyss som var negativt. Inte jättekoncentrerat urin, men antar att det är ett missfall jag haft.
  • Omstart2019
    zion skrev 2018-09-04 18:46:29 följande:

Idag va testet negativt igen

Jag har läst att det ofta är när testen blir negativa igen som ägget släpper, och så kan det ju befruktas upp till ett dygn efter det släppt. Så jag hade nog satsat på det (pun intended) ikväll också. Men det måste ni ju själva avgöra om ni är sugna eller det känns för pressande.
  • Omstart2019
    smultronsmula skrev 2018-09-05 08:10:07 följande:

Är det någon som ser något på det vita (tidiga) testet?

Jag tror du är gravid.
  • Omstart2019
    Buffsie skrev 2018-09-05 11:03:53 följande:

Vi håller tummarna, jag vågar inte fira än ;)

Det hade varit för bra för att vara sant om det faktiskt är positivt, eftersom sambon ville börja försöka skaffa barn två dagar innan ÄL nu i augusti, och vi hann ha sex två gånger. Nu på fredag har vi alltså haft bebisverkstaden igång i två veckor. Jag har varit nästan helt inställd på att det därför INTE skulle ta sig direkt. 

Jag tar ett nytt test i helgen, så får vi se vad det säger. Men det bådar alltså gott ändå :D

Vill bara förvarna lite att de där testen är kända för spökstreck. Har själv fått det, så otroligt irriterande. Kommer aldrig använda nåt annat clearblue än det digitala i fortsättningen. Men tycker ändå ditt streck ser rätt starkt och blått ut, så håller alla tummar för att det faktiskt är positivt.
  • Omstart2019

Det är så kul att läsa om er som får era plus, och er som fortfarande har hoppet kvar. Själv vet jag inte i nuläget om jag vågar och orkar försöka mer efter missfallet. Känns som all glädje rann ur mig tillsammans med allt annat som kom ut.

Svar på tråden Vi med Bim September 2018