Sover ENBART i babysittern
Tyvärr så tror jag det är så att du helt enkelt måste bestämma dig för att hon inte längre ska sova i babysittern. Plocka bort den. Det kommer säkert vara riktigt riktigt tufft några dagar så se till att det är i samband med att ni båda är lediga så ni kan hjälpas åt. Det har blivit en vana att sova i babysittern (då jag antar att hon inte har några andra fysiska behov som gör att hon bör sova i den?) Hon kommer bli så trött att hon kommer somna, jag förespråkar inte alls lägg henne i en säng och låt henne skrika sig till sömns (nån tokig 5 minuter metod eller liknande) utan var med henne, till sist kommer hon bli så trött att hon somnar och hon kommer glömma bort babysittern, förmodligen inom några dagar. Jag har som nanny varit med och vant av en bebis som endast sov i sin vagn, han var nästan ett år då det blev ohållbart för mamman i familjen, de sökte proffesionell hjälp och blev då tillsagda att helt enkelt bestämma sig och att då ta bort vagnen helt. Han somnade utan problem i vår famn och accepterade att bli nerlagd i sin spjälsäng efter 5 dagar, de två första var de enda som var riktigt hemska sedan började det vända.