Sova hela natten
Läser en massa på FL om hur deras bebisar sover ?hela nätter?. Vissa redan vid 2,5 månader!
Hur gör man?
Förstår mycket väl att bebisar är individer men man måste väl kunna påverka på något sätt?
Min bebis är 14 veckor och sömnen har bara blivit sämre sedan ca 3 veckor tillbaka och här gick vi och hoppades på att äntligen få sova när han blev 3-4 månader.
Som det är nu så sover han EN lång period på 4-5 timmar från ca kl 20-22 sedan får han mat där efter.
Efter det så vaknar han typ minst 1 gång i timmen eller halvtimmen och krånglar. Som att han inte kommer till ro helt plötsligt?
Har testat ha honom nära, testat ge mer mat (men inte för mkt för orolig för hans redan känsliga mage), testat white noise och ja på alla sätt för att göra det mysigt och tryggt för honom. Han verkar dessutom inte gilla sovrummet där vi sover? Har haft honom i babynest bredvid när han var riktigt liten, sedan spjälsäng bredvid säng och sedan spjälsäng i samma rum. Krånglet började innan vi flyttade sängen från vår säng.
Vad fattas honom?
Eller är det bara en utvecklingsfas på 3 veckor?
Blir galen av att inte ha fått sova på över 3 månader. Och ja, klart. Välkommen till barnlivet tänker nog vissa men min lille behöver också sömn så det handlar inte enbart om mig!
Pappan kan inte hjälpa till för tillfället.
Alla tips är välkomna!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-08-06 15:53
Glömde nämna att han äter endast Pepticate samt så får han Bifibaby.
Testat allt annat för hans mage och detta är det enda som gjort det lugnare för honom och sedan 2-3 dagar så verkar magknipet iaf vara borta. Dock så bajsar han inte själv utan på inrådan från BVC och läkare så måste vi hjälpa honom varje dag med windi om han inte fixar det själv...