• Jsv17

Sova hela natten

Micckki skrev 2018-08-06 21:31:40 följande:

Ja, jag undrar också vad hela natten egentligen innebär? I den tråden jag hittade så stod det bara att de sov hela nätter utan att vakna.

Låter för bra för att vara sant.

Alla barn är ju individer men min son började sova 6-7 timmar i sträck redan från 2-3mån och från han var 4mån har han sovit minst 10tim (20-06) i sträck nästan varje natt. Jag räknar hela nätter från 4mån, då jag tycker det ska vara minst 8tim för att räknas som en hel natt, men när man började få 6tim sammanhängande sömn var ju som balsam för själen Han har sovit i bedside crib bredvid mig, och sover fortfarande i vårt rum i spjälsängen tanken är att han ska flytta in i sitt rum nu till hösten.

Det enda tips jag har att ge är att vi haft samma/liknande natt-rutin sedan dag ett (även fast han absolut inte somnade och sov från början) och från ?läggning? var det tyst, lugnt och mörkt, även om han var vaken. Sedan har jag försökt anpassa läggtider och vila efter hur han naturligt verkar vara trött och sedan från 6mån så har jag varit ganska benhård på hans tider, han äter och sover samma tider varje dag även om det är på olika platser, dessa anpassas ju givetvis efterhand som han blir äldre och sömnbehov och liknande ändras.
    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
Svar på tråden Sova hela natten