• Nandez

Vattnet har gått. Är i vecka 18

Håller tummarna för er.

• Nandez
    Kajsalannestad1 skrev 2018-08-12 18:29:23 följande:
    Hej allihopa! Jag vill än en gång tacka för ert stöd.. det känns inte som att jag är lika ensam när jag ser att någon är med på vår resa..

Jag har inte läckt något vatten sen i onsdags vad jag vet i alla fall.. om jag läcker så är det när jag går på toaletten :o
    Det kommer ut lite levrat blod varje morgon när jag går på toa men det sa läkaren att det inte var något att få panik över eftersom han ju kunde se lite gammalt blod som låg kvar från en blödning..

Min förhoppning är att det ska ha fyllts på med vatten tills på torsdag när vi ska på ultraljud.. just nu vilar jag hela tiden och ligger bara på soffan (långtråkigt)...
    Men bebisen sparkar på där inne och vi glädjs åt varje dag som går! 18+5 idag..
    Härligt att höra
  • Nandez
    Kajsalannestad1 skrev 2018-08-14 00:07:08 följande:
    Nu är vi 19 fullgångna veckor! Vi kämpar på!! Infektionsproverna såg bra ut även nu efter helgen :)
    Härligt.
  • Nandez
    Kajsalannestad1 skrev 2018-08-16 09:55:24 följande:
    Hej allihopa!! Här kommer en uppdatering: bebisen växer som den ska, den har lite vatten i magen nu (väldigt lite men ändå mätbart vilket är bra! Det är totalt 3 fickor med vatten på 1,3 1,3 och 1,5 cm. och vi väntar en liten tjej!! så nu hoppas vi att allt går vägen för oss och det är strikt sängläge som gäller framöver för min del.
    Härligt att höra
  • Nandez
    Kajsalannestad1 skrev 2018-08-20 17:25:25 följande:
    Hej Nina :) tack för att du följer och hejar på oss!!
    Jag har läst hela den tråden också och det är rätt roligt faktiskt för vi hade bestämt redan innan att hon skulle få heta Saga om det var en tjej.. och nu vet vi ju att det är en liten saga där inne så jag hoppas det går lika bra för vår saga som för det fick för den familjen!

Va roligt att du också har en liten där inne och jag hoppas att allt går bra för er!

Jag vill tacka alla för era tips på filmer, serier osv och jag kollar hela dagarna nu när jag är hemma :) jag varierar lite mellan soffan och sängen nu för att få miljöombyte och för att soffan blir för trång för att kunna ligga bredvid min man som för övrigt är helt fantastisk i detta! Han har varit en riktig klippa och förlorar inte hopper ens för en sekund.. jag är så tacksam för att jag har honom!!

Han tar hand om alla barnen när dom är här, handlar, diskar, lagar all mat och tar hand om ALLT så jag inte ska behöva resa mig i onödan.. utan honom hade detta inte gått..

Ni gör redan så mycket genom att bara finnas där och det är otroligt skönt att bara få skriva av sig ibland och få prata om allting med andra mammor liksom..

Ingen av mina vänner har barn egentligen. Så dom vet ju inte riktigt hur det är att gå igenom något sånt här.

Imorgon går vi in i vecka 20! Små steg framåt hela tiden..

Så jag ska på ett läkarbesök och kolla alla blodvärden och så och sen har vi rutin ultraljudet på torsdag och då har vi min gamla barnmorska som jag hade när jag va gravid med min som. Hon är verkligen helt fantastisk och såååå positiv trots allt det här! Hon tror på oss och Saga :)

Hoppas allt är bra med alla er!!
    Härligt att höra.
  • Nandez
    Kajsalannestad1 skrev 2018-08-21 05:39:30 följande:
    Vaknade upp för att gå på toa och det bara forsa ut blod hela vägen till toaletten och sen kom allt vatten igen.. slutade med att jag stod i en stor blodpöl på golvet i badrummet..

Nu blöder jag nog inte längre men ligger och vilar och Emil får va hemma från jobbet ifall det skulle dra igång.. jag vägrar föda det här barnet själv

Ni anar inte hur mycket blod det var... (det är ju oftast mindre blid än vad det ser ut men ändå)
    Och det sista som kom ut var blodblandat vatten..

Bebisen rör sig iaf och jag har inte ont eller så..
    Jag tar blodförtunnande sprutor med som gör att jag blöder mycket lättare.. men det är ändå så sjukt läskigt..
    Förstår att det var jobbigt för dig. Håller verkligen tummarna för er.
  • Nandez
    Kajsalannestad1 skrev 2018-08-26 11:06:24 följande:
    Vi är inlagda nu och dom startar förlossningen.. jag har en infektion och har börjat öppna mig.. vi kommer förlora vårt barn..

Vi har verkligen gjort allt vi kan men det gick inte..
    Beklagar, alla tankar hos er
Svar på tråden Vattnet har gått. Är i vecka 18