Inlägg från: Charlieellerså |Visa alla inlägg
  • Charlieellerså

Vattnet har gått. Är i vecka 18

Kajsalannestad1 skrev 2018-08-10 14:43:53 följande:

Tack till er alla som följer med på vår resa!

Idag tog jag nytt crp prov som visade 5 vilket är bra.. så inga infektioner..

jag fick en ny tid för ultraljud torsdag nästa vecka klockan 9!

Bebisen sparkar på där inne litegrann varje dag!.

Jag märker inte att jag läcker något vatten nu men varje morgon kommer det ut lite levrat blod och vätska så jag antar att det samlar på sig under kvällen/natten och kommer ut på morgon..

Jag har iaf inte ont någonstans så vi kämpar på!! Jag dricker mycket vatten.. men det borde ju finnas något bra sätt att binda vatten i kroppen på bättre sätt?? Vätskeersättning eller så?

Följer er resa. Så starka ni är som kämpar. Åh vad jag hoppas att det går bra för er. Skickar all styrka jag kan. Det ska gå. Så härligt att bebisens sparkar på där inne. Kram på er
  • Charlieellerså
    Kajsalannestad1 skrev 2018-08-14 21:50:15 följande:

Usch!! Idag har varit en jobbig dag!! Jag började blöda imorse och har blödigt från och till hela dagen och inte känt bebisen sen i förmiddags.. men nu äntligen kände jag den igen efter att ha hävt i mig ett glas oboy och gav den en ordentlig sockerchock..

Jag insåg verkligen nu att jag verkligen inte är redo eller har accepterat att vi kanske förlorar lillen.. minsta lilla skrämmer mig såååå mycket!

Fy vad jobbigt.Lider verkligen med dig. Förstår att det måste innebära ständig oro. Du gör det så fantastiskt bra som kämpar. Har du möjlighet att få extra ul om du behöver för att härda ut?
  • Charlieellerså
    Kajsalannestad1 skrev 2018-08-14 23:23:49 följande:

Nej jag har inte frågat om extra ul eftersom jag har ett inbokat på torsdag och jag vill inte ringa och säga att jag är orolig för att jag blöder heller för då får jag garanterat bara höra att det sannolikt är missfall på gång pga vattenavgången eller att det bästa vore att göra abort i det här läget... jag har onte så bra erfarenheter av gynakuten här.. nu har jag iaf slutat blöda för idag.. jag ska försöka hålla mig lugn så gott det går och härda ut till torsdag! Nu kände jag ju bebisen för inte så längesen så det känns okej för stunden :)

Okej, jag förstår det. Önskar jag kunde vrida fram tiden åt dig så att du kom förbi v 22. Kämpa på och så härligt att liten sparkar på där inne och att blödningen upphört.
  • Charlieellerså
    Kajsalannestad1 skrev 2018-08-16 09:55:24 följande:

Hej allihopa!! Här kommer en uppdatering: bebisen växer som den ska, den har lite vatten i magen nu (väldigt lite men ändå mätbart vilket är bra! Det är totalt 3 fickor med vatten på 1,3 1,3 och 1,5 cm. och vi väntar en liten tjej!! så nu hoppas vi att allt går vägen för oss och det är strikt sängläge som gäller framöver för min del.

Åh, gråter en skvätt här hemma. Vilken härlig uppdatering. Så skönt att det finns lite vatten där. Vila och drick och krama om er själva som hanterar detta. <3
  • Charlieellerså
    Kajsalannestad1 skrev 2018-08-21 05:39:30 följande:

Vaknade upp för att gå på toa och det bara forsa ut blod hela vägen till toaletten och sen kom allt vatten igen.. slutade med att jag stod i en stor blodpöl på golvet i badrummet..

Nu blöder jag nog inte längre men ligger och vilar och Emil får va hemma från jobbet ifall det skulle dra igång.. jag vägrar föda det här barnet själv

Ni anar inte hur mycket blod det var... (det är ju oftast mindre blid än vad det ser ut men ändå)

Och det sista som kom ut var blodblandat vatten..

Bebisen rör sig iaf och jag har inte ont eller så..

Jag tar blodförtunnande sprutor med som gör att jag blöder mycket lättare.. men det är ändå så sjukt läskigt..

Vilken jobbig upplevelse men hoppas att det var mest blod som resultat av det blodförtunnande. Hoppas bebis fortfarande mår fint där inne <3 Massor med styrka till er och lilla Saga
  • Charlieellerså
    Kajsalannestad1 skrev 2018-08-23 07:16:53 följande:

Idag är inte magen lika öm längre och jag kände precis Saga!!!

Herregud va mycket hemska saker jag drömt om inatt och det kom som vanligt blod på morgonen när jag kissade..

Jag uppdaterar er efter mötet idag!

Men nu vet jag i varje fall att hon lever just nu iaf..

Stort lycka till i dag på mötet och med RUL. Vi är med dig
  • Charlieellerså
    Kajsalannestad1 skrev 2018-08-23 21:19:10 följande:

Ja precis.. jag måste ju ta ett beslut som jag känner att jag kan leva med resten av mitt liv och jag kan inte leva med att undra och tänka att drt kanske kunde ha gått..

Jag kanske ångrar mig i efterhand, vem vet? Men för oss finns det ingen annan väg!

Beklagar det dåliga och sorgliga bemötandet ni fick. Så starkt av er att följa era hjärtan och kämpa för att ge Saga en chans. Som någon annan skrev så sa läkarna samma sak kring den andra lilla Saga och såå glad de var att de inte lyssnade utan följde sin känsla. Jag hoppas så innerligt att det går lika bra för er Saga.
  • Charlieellerså
    Kajsalannestad1 skrev 2018-08-26 11:06:24 följande:

Vi är inlagda nu och dom startar förlossningen.. jag har en infektion och har börjat öppna mig.. vi kommer förlora vårt barn..

Vi har verkligen gjort allt vi kan men det gick inte..

Åh, vet inte vad jag ska säga. Jag beklagar verkligen så innerligt. Ni finns med mig i tankarna. Ja, ni har verkligen gjort allt ni kunnat. Stor kram till er <3
  • Charlieellerså

Jag har följt er kamp och har önskat så att ni skulle komma ur detta med er lilla dotter i livet. Nu tog det en annan vändning och beklagar så vad ni behöver gå igenom. Jag hoppas att ni blir fint omhändertagna och får all stöttning som går i denna svåra situation. Sänder all styrka till er och er lilla Saga <3

Svar på tråden Vattnet har gått. Är i vecka 18