Anonym (Nina) skrev 2018-08-23 20:56:50 följande:
Usch vad tungt... Men att det gått dåligt i 5-6 fall behöver ju inte betyda att det går dåligt för er. Finns det chans att vattnet fylls på? Vilken vecka är du i just nu?
Jag förstår ditt beslut och tycker att du gör helt rätt. Finns det minsta lilla chans så är det klart att ni ska ta den. Kommer ihåg att läkarna rådde även den andra Sagas mamma att avsluta i det läget, idag är hon en glad och pigg ettåring.
Tänker på er och hoppas verkligen att det kommer att gå bra. Kan inte föreställa mig hur tufft ni måste ha det just nu.
Ja vi vet ju att vattnet fylls på hela tiden och att det kom ut massor med
Vatten i tisdags när jag blödde så mycket..
Sen tror jag att det läcker ut vatten varje morgon när jag kissar och blod och annat kommer ut samtidigt..
Nu är jag i vecka 20+2
Vi såg ju idag att bebisen svalt vatten och hade vatten i urinblåsan så det har ju funnits lite vatten iaf..
Ja jag läste om mycket av den tråden idag och tänker jättemycket på henne..
Det jag är rädd för nu är att läkarna inte ska tycka att det finns någonting att göra när hon väl föds liksom för barnläkaren sa att lungorna stannar i utvecklingen i den vecka där vattnet går och att man liksom får räkna därifrån och att det inte finns så mycket att göra om inte vattnet ökar.
Men jag känner ju att man aldrig kan veta eller anta någonting innan man iaf har provat?