Hade du gjort samma val idag?
Du som lever med en person som har barn sedan tidigare och har gjort några år.
Hade du gjort samma val idag om du vetat hur det skulle bli? Det vill säga blivit sambo och bildat styvfamilj.
Varför? Varför inte?
Hade du gjort samma val idag om du vetat hur det skulle bli? Det vill säga blivit sambo och bildat styvfamilj.
Varför? Varför inte?
Ja, utan tvekan. Jag älskar min man, mina barn, min familj och skulle inte byta bort dem för allt smör i Småland. 12+ år och barn mellan 9 och 18, alla hans biologiskt.
Tveklöst ja. Vi har haft det så enormt bra tillsammans. Älskar min familj och alla våra ungar.
Varför? Varför inte?
Nej, inte en chans.
Jag kan helt enkelt inte lära mig att ens gilla hans ungar.
Efter fyra år har jag äntligen ordnat en lägenhet och flyttar ut 1 oktober!
Synd på förhållandet och en fin man, men jag orkar inte med hans avkommor längre.
Det gör inte min son heller.
Ska bli SÅ SÅ SÅ skönt!
Ja, det skulle jag. Vi har det bra, barnen är idag vuxna.
Min nuvarande har inga barn tyvärr.
Men när det gäller exmannen så var hans barn en enormt stor bonus i mitt och mitt barns liv! Ångrar mest att det tog slut, men aldrig förhållandet som varade i 10 år.
Vet inte, nu träffade jag en bra man, med bra barn, ett ex som hade lite övrigt att önska (men då som ex, som väninna skulle hon vara underbar).
Men jag visste ganska tidigt, skulle jag bli singel igen, då skulle jag undvikit män med hemmavarande barn.
Nu är jag så jäkla gammal, så skulle jag bli singel, så är chansen/risken att man dyker på en små barn inte så stor, så det är helt hypotetiskt jag svarar, nej, inte igen.
Vet inte, nu träffade jag en bra man, med bra barn, ett ex som hade lite övrigt att önska (men då som ex, som väninna skulle hon vara underbar).
Men jag visste ganska tidigt, skulle jag bli singel igen, då skulle jag undvikit män med hemmavarande barn.
Nu är jag så jäkla gammal, så skulle jag bli singel, så är chansen/risken att man dyker på en små barn inte så stor, så det är helt hypotetiskt jag svarar, nej, inte igen.
Jag tror svaret är att har man bra erfarenheter från förhållandet så blir svaret ja, har det inte fungerat så lutar det åt nej om inte partnern väger upp allt det jobbiga, allt beror på den nya partnern hur dom betett sig under åren
Ja jag hade gjort samma val idag.
Trivs jättebra med min särbo och hans son. Jag har två egna och vi har inga gemensamma.
Man kunde önskat att man var en kärnfamilj för att slippa behöva förhålla sig till exen dock men det är inget stort problem.
Jag hade gjort samma val idag dvs att INTE dela bo och hem med en man som inte är mina barns far. Man kan få ligga sig less ändå.
Nej. Jag skulle aldrig välja någon som hade yngre barn än att de flyttat hemifrån varaktigt och levde under ordnade förhållanden.
Men jag tror nog ändå att särbo hade lockat mer.
Jag hade gjort samma val idag dvs att INTE dela bo och hem med en man som inte är mina barns far. Man kan få ligga sig less ändå.
Nej.
Jag hade inte valt att bli sambo utan fortsatt som särbo tills min partners barn vuxit upp och flyttat hemifrån.
Inte för att jag inte gillar barnen. Den ena gillar jag mycket och den andra är ok. Men min sambos ex är på riktigt någon form av psykopat.
Om jag hade valt om så hade jag fortsatt som särbo flr att minska hennes påverkan på mitt liv och graden av drama i mitt liv. Om jag hade cetat hurdan hans ex är.
Nej inte om jag hade vetat vad som skulle komma med på "köpet". Men idag är jag lycklig i de stora hela med min familj???? men hade jag vetat att ett x hade kunnat tuta i barnen så mycket skit hade jag absolut inte valt att bilda ny familj med ngn som inte hade barn sen innan.
Svårt att säga att man ångrar sig när man har skaffat barn ihop men jag önskar att jag hade vetat hur jag skulle ha hanterat saker och ting annorlunda.