Inlägg från: Kellie13 |Visa alla inlägg
  • Kellie13

Vägrar napp-vilken tog ett barn?

Miss Maria skrev 2018-08-17 14:13:35 följande:

Antar att det finns flera barn som vägrar napp. Min son gallskriker när jag försöker stoppa in den. Har provat det mesta.

Vilken funkade för era nappvägrare?

Undrar det oxå. HUR gör föräldrar med att vänja dom vid napp? Det e klart att alla barn e olika o att alla inte tar napp men provade med dottern när hon var bebis, hon kunde suga i nåra minuter för att sen spotta ut den. Med lillkillen här hemma nu (1 månad) så ratar han oxå nappen. Asså han blir skitförbannad om man sätter den i munnen (provar inte ens att suga på den) Anledningen till att ja skulle vilja att han tar napp är det att han är extremt snuttsugen jämt så det skulle va skönt att kunna använda en napp dom tillfällen då man tex precis ha ammat, är på ett ställe där man kanske inte vill amma just då med mera. 
  • Kellie13
    Jsv17 skrev 2018-08-18 14:49:07 följande:
    Vår kille gilllade inte ?för stora? nappar så vi fick köpa 0-2 då de som kallades 0-6 (något större) tog han inte, har du inte gjort det redan så prova en mindre storlek.
    ok har bara hittat dom från 0-6
  • Kellie13
    ondar skrev 2018-08-20 17:21:40 följande:

Jag "tryckte in" o höll kvar så den inte skulle glida ut tills barnet fattat grejen, tog väl någon vecka eller mer. Hade ja inte hjälpt till så hade barnet inte velat ha napp o jag som var så paniskt rädd för psd och vet att napp kan hjälpa mot det ville väldigt gärna ha napp till bebis så ja kunde sova på nätterna.

Har dock aldrig haft barn som gallskrikit av att få napp, utan de har bara spottat ut direkt, o då har ja ist mjukt hållt kvar den så de ist använt sugreflexen.

Inget tvång alltså.

Yngsta gillade esskas i silikon fr 4 mån fast han va nyfödd. Stort skulle det va :). Jag ville eg ha naturgummi men det gick inte alls.

ok har provat att hålla kvar den men då blir han skitförbannad hehe. Ingen av mina barn verkar acceptera napp.
Svar på tråden Vägrar napp-vilken tog ett barn?