Vårdepp skrev 2018-08-22 19:14:24 följande:
[quote=78987337][quote-nick]UndrandeSökare skrev 2018-08-22 11:46:11 följande:[/quote-nick]
Vårdepp- Det är verkligen jättetråkigt att du blivit så dåligt behandlad av både gyn och ivfkliniken, och fått felaktiga råd från olika håll och att ni fått betala massor med pengar i onödan, som bara ledde till att du fick besked efter PGS att båda embryon var onormala och att det därför inte ens blev nån insättning. Alla pengar bara borkastade i onödan.
Det hade varit mycket bättre om både gyn och kliniken istället hade förklarat för dig att om du verkligen ville ha fler barn nu så borde alternativet direkt ha varit äggdonation för att spara både tid, pengar och ork.
Om man är 42-43år och PGS visar att embryona är onormala, så är det ingen idé att göra fler ivf med egna ägg, utan man bör då välja äggdonation som nästa steg, eftersom det är extremt många ägg som är onormala kromosommässigt när kvinnan är i den åldern, oavsett vilket amh man har, och man har mycket högre chanser att verkligen få ett barn med en 20-årings ägg istället (äggdonation).
Jag hoppas ni hittar nån väg framåt för er familj oavsett om ni väljer äggdonation eller väljer att nöja er med de 2 barn ni har.
Lycka till.
[/
Ja, men hade de sagt äggdonation så hade de inte tjänat alla pengar på detta. De föreslog äggdonation efteråt, men då sa min man nej. De trodde väl att vi skulle göra både ock, och att de skulle få dubbelt betalt. Sedan är det ju så att folk ibland får barn efter 43 också. Jag hörde att Edvard Bloms fru fick barn vid 46 eller 47. Men klinikens sätt att kommunicera , eller inte kommunicera ... Usch.
Det är extremt få kvinnor som kan få barn med egna ägg vid 44, och över 45 år så har nästan samtliga gjort äggdonation, men de berättar inte om det högt.
Troligtvis har Edward Bloms fru gjort äggdonation för hon är född 1971 och är nu gravid med barn nr 3.
Många kända kvinnor har gjort äggdonation men berättar inte om det för de anser väl inte att det är något de är stolta över att deras ägg är för gamla.
Detta är naturligtvis deras ensak men det lurar samtidigt andra kvinnor att tro att de kan få barn mef egna ägg oavsett ålder tills de kommer i klimakteriet, men det är tyvärr inte så.
Min läkare i Grekland sa att vid 45 års ålder så är det ingen chans alls att få barn med egna ägg och redan vid 43 års ålder så får man inte längre göra ivf med egna ägg i Sverige.
Tyvärr säger amh endast hur många ägg man har kvar, inget om kvaliteten på äggen och andelen kromosomskador på äggen ökar mycket med åldern.
Så ni kan naturligtvis fortsätta försöka naturligt hemma men räkna med att chansen att lyckas bli gravid och få ett levande barn är mikroskåpisk tyvärr, om ni inte kan tänka er äggdonation.
Jag beklagar verkligen att ni blev lurade på alla dessa pengar i onödan, hade ni träffat på en seriös gyn eller en seriös klinik så hade de avrått direkt från att försöka med egna ägg vid din ålder. Ja, vissa mindre nogräknade kliniker ger tyvärr helt fel råd till sina patienter enbart för att tjäna pengar trots att klinikerna själva vet att det är chanslöst.
Men jag hade kontakt med en kvinna som gjorde samma sak som dig vid ivfRiga PGS på egna ägg när hon var 43, men alla hennes embryon var också onormala tyvärr.
Jag tipsade henne då om Avaclinic och hon bytte till dem och gjorde äggdonation och PGS och fick sen en dotter på första försöket.