Inlägg från: Anonym (Freja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Freja)

Abort

Herregud, jag blir så äcklad av såna män. Fine om han inte vill ha barnet, men ställa såna ultimatum? Jag blir så trött. Skulle inte heller kunna fortsätta med en sån man efter nåt sånt.

Men ja. Känner du att abort är rätt för dig, oavsett hans ultimatum, så ska du ju såklart göra det. Vet inte om man kan få göra det hemma, men hoppas att det löser sig för dig. Och att du hittar ett nytt boende asap.

• Anonym (Freja)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-08-19 09:49:18 följande:

Håller med dig! Men jag har nog tänkt om, dum som jag var så googlade jag bilder men NEJ man gör inte abort i den veckan kommer aldrig klara de!! Men ser ju allt på den lilla bebisen :( Jag vet att jag klarar detta själv (igen) men inget jag ville, trodde aldrig han var så egotrippad

Självklart ska du behålla om du vill det. Förstår att det är en knivig situation. Kanske är det värt att prata med nån på vården om du verkligen velar, bara för att se vad som är tillgängligt för just dig.

Mansbebisen får bara lov att acceptera ditt beslut. Om han dessutom gått med och kört på oskyddat fastän han inte ville bli pappa, är det kanske dags att han växer upp och börjar läsa på om hur barn blir till. Hur tänker han ens?
  • Anonym (Freja)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-08-19 11:37:32 följande:

Han erkände själv precis när vi fick veta att vi var gravid att han tänkt som en 20 åring, han vet hur barn blir till men han trodde inte att jag skulle bli det för det kändes så långt bort. Jag var helt ärlig att skulle jag bli gravid så kan jag inte bara göra en abort. Inte en enda gång så avslutade han sexet utan han kom alltid i mig. Började ett tag tro att han ville ha ett barn till utan att säga de för annars så kör man inte på så där.

Nu i efterhand så tror jag att han inte trodde på mina ord att jag klarar inte en abort, han trodde innerst inne att jag skulle göra en.

Tror han måste börja tro vad folk säger till honom

Vilken idiot. Man blir ju lite rädd för hur vissa män tänker alltså.

Ser också att du bestämt dig för att behålla nu. Kommer säkert gå fint för dig. Dina äldre barn är ju ändå så pass stora att de kommer kunna hjälpa till litegrann med bebisen. Lycka till med allt nu. :)
Svar på tråden Abort