• Anonym (Ledsen)

Abort

Är i vecka11+0 på tisdag!

Min ?sambo? har gett mig två val. Gör abort eller så får jag flytta.

Jag tror jag måste göra aborten men kommer välja sen att flytta ändå (inget han vill, men de skiter jag i)

Men jag hatar sjukhus, får man göra medicinsk abort hemma när man är i vecka 11?

Måste göra detta för jag måste tänka på mina två barn jag har, kan inte stå ensam med ett tredje

• Svar på tråden Abort
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (eller?) skrev 2018-08-18 20:46:24 följande:

Det är ju inte rätt att behålla barnet som en slags "hämnd" emot din sambo. Då är det lika bra att göra abort så att du kan umgås med dina barn du nu har. 

Oj nej ingen hämnd, inte mening att det skulle tyda på att jag menade de.

Behåller jag det så gör jag det för att jag inte klarar en abort. Var in vecka 7 men klarade det inte att göra de, trodde det blev bättre och att vi skulle göra de bästa av situationen men jag hade fel.
  • Anonym (Emma)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-08-18 21:06:48 följande:

Behåller jag det så gör jag det för att jag inte klarar en abort. Var in vecka 7 men klarade det inte att göra de, trodde det blev bättre och att vi skulle göra de bästa av situationen men jag hade fel.

Tänk ordentligt hur du vill ha det.
  • Anonym (eller?)

Okej, jag ber om ursäkt för att jag missförstod! Lycka till med hela situationen och tänk noga innan du bestämmer dig för vad du vill göra :)
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (eller?) skrev 2018-08-18 21:17:43 följande:

Okej, jag ber om ursäkt för att jag missförstod! Lycka till med hela situationen och tänk noga innan du bestämmer dig för vad du vill göra :)

Ingen fara :) Blir lät missförstånd på internet :) Tror jag mår mer skit av att göra aborten, men sen på långsiktig kan jag inte veta, grymt svår situation
  • Anonym (eller?)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-08-18 21:28:13 följande:
    Ingen fara :) Blir lät missförstånd på internet :) Tror jag mår mer skit av att göra aborten, men sen på långsiktig kan jag inte veta, grymt svår situation
    Jo men det blir ju tyvärr så! 
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Freja) skrev 2018-08-18 20:07:27 följande:

Herregud, jag blir så äcklad av såna män. Fine om han inte vill ha barnet, men ställa såna ultimatum? Jag blir så trött. Skulle inte heller kunna fortsätta med en sån man efter nåt sånt.

Men ja. Känner du att abort är rätt för dig, oavsett hans ultimatum, så ska du ju såklart göra det. Vet inte om man kan få göra det hemma, men hoppas att det löser sig för dig. Och att du hittar ett nytt boende asap.

Håller med dig! Men jag har nog tänkt om, dum som jag var så googlade jag bilder men NEJ man gör inte abort i den veckan kommer aldrig klara de!! Men ser ju allt på den lilla bebisen :( Jag vet att jag klarar detta själv (igen) men inget jag ville, trodde aldrig han var så egotrippad
  • Anonym (M)

Nu kanske du redan har ändrat dig TS men jag kan berätta att jag gjorde en kirurgisk abort i vecka 12-13 och det var inga problem. Fick ta en tablett hemma först och sedan åka in till sjukhuset. Där fick jag byta om och sen rullades jag in i salen där det skulle utföras. Fick narkos och sen vaknade jag upp på uppvaket och blev inrullad till mitt rum igen. Eftersom jag inte hade ont eller mådde dåligt så fick jag åka hem strax därefter. Minns inte att jag blödde något, kanske lite men väldigt sparsamt och under kort tid. 

Jag tror att om du är så pass långt gången så får du inte göra medicinskt. Jag var in på VUL v. 9-10 för att fastställa hur långt gången jag var innan aborten utfördes. Samtidigt bokade vi in tiden för abort och jag hade tur att jag fick den tiden jag fick då de sa att det var sista dagen som en kirurgisk abort kunde utföras. Har för mig att efter det så måste man kombinera medicinsk med kirurgisk eller liknande. Vet inte vilken vecka man måste föda fram fostret.

• Anonym (Emma)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-08-19 09:49:18 följande:

Håller med dig! Men jag har nog tänkt om, dum som jag var så googlade jag bilder men NEJ man gör inte abort i den veckan kommer aldrig klara de!! Men ser ju allt på den lilla bebisen :( Jag vet att jag klarar detta själv (igen) men inget jag ville, trodde aldrig han var så egotrippad

Förstår dig!
  • Anonym (.)

Ett tips, minsta lilla tveksamhet så behåll det! Det lärde jag mig efter mitt misstag jag gjorde när jag tvekade men ändå gjorde abort. Det slutade med år av antidepressiva
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (.) skrev 2018-08-19 10:49:03 följande:

Ett tips, minsta lilla tveksamhet så behåll det! Det lärde jag mig efter mitt misstag jag gjorde när jag tvekade men ändå gjorde abort. Det slutade med år av antidepressiva

Ja isf så borde jag behålla det, för jag velar verkligen. Önskar att jag kunde få vakna upp och att detta bara var en dröm :(
Svar på tråden Abort