Hej! Hoppar in i den här tråden även om jag just nu är osäker på om jag är gravid eller fått missfall.
Min historia:
Hade beräknat mens torsdag 23/8 men på onsdagmorgon så vaknade jag tidigt och kände att jag måste göra ett gravtest (även fast jag verkligen väntade på mensen) och jo visst, ett svagt svagt streck kom fram!
Torsdag hade jag lite mensvärk men tänkte inte mer på det.
Fredagmorgon hade vi sex och efteråt fick jag världen värk! Det gjorde ont i kanske 5-10min och jag grät pga smärtan. Efteråt så kom det lite blod på pappret när jag var på toa, satte i en tampong och bytte under dagen. Ingen tampong var full i blod men det var ju ändå blod på tampongen. Både färskt, två små miniklumpar och tillslut lite brun-aktigt. Sen dess har det inte kommit nå mer blod. Men jag var i alla fall säker på att det var missfall.
Jag har de senaste dagarna börjat känna ett svagt illamående och idag tog jag ett nytt gravtest och det blev positivt direkt! Väldigt starkt!
Men då har jag ändå läst mig till att det kan visa positivt länge, trots missfall. Så just nu vet jag inte alls om jag är gravid eller inte. Jag känner mig matt i kroppen av att inte veta, och att jag har nytt jobb (tredje veckan) gör ju inte saken bättre.
Ringde till vårdcentralen igår men hänvisades vidare till barnmorskemottagningen, som jag ringde idag. Hon sa att jag måste kontakta gyn då de inte kan göra något. Såklart fick jag ingen tid hos gyn, inte ens en tid att bli uppringd på. Så nu är jag fruktansvärt less.
Med mina två tidigare graviditeter har jag mått fruktansvärt illa och vill nu isf få Lergigan comp utskrivet fort som bara den, om jag är gravid. Annars kommer jag aldrig klara av att arbeta ens.