• Bambi32

Krävande bebis - så trött!

Hej.

Har en liten flicka på 8 veckor som ..tar orken ifrån mig. Andra barnet ....skriker mkt. På dagarna och kvällarna. Alltså sånt där skrik som bli röd , spänna sig, 100% skrik. Sover bara på mig eller i sjal. Vagnen går inte...går upp som hon ska och ammar kanske va 3 timme.

Börjar bli riktigt deppig. Skäms för det men så är det. Det är så himla svårt att förklara hur jag har det o när jag nu ska få ner mina känslor i skrift känns det som bagatell. Men jag kan alltså inte på en HEL dag läggs ifrån mig henne...det är många timmar dagtid. Så lägg på gallskrik (då menar jag gallskrik) ofta den tid hon e vaken... Hon sover i sjal. Uppåt 3 h FM o lika mkt på em....vilket är skönt när jag hämtar lillebror men all vakentid däremellan är det inte muntert...

Hon tar inte napp. Vagnen ratsr hon för att sova i dag som natt.

Man funderar ju på kolik. O har tänkt om jag ska testa akupunktur..men det är asdyrt...o behövs flera ggr.

Är hon mjölkallergiker? Har inte utslag men kan ej bajsa själv. Vi måste använda pysventil varje dag för att få ut gas och det andra kommer ut då också.

Funderar på mjölkfri ersättning...

Ja jag har många funderingar men hittar liksom ingen lösning..

Det här med att hon sällan är nöjd, (kanske 40 min per dag utspritt ) gör att jag inte känner så stark kärlek till henne. Skäms Oerhört att erkänna detta....men så är det :(

Känner mig låst o att gå ut på stan är inte att tänka på.

Är det någon som också haft en sån Här bebis? Alltså riktigt jäkla missnöjd bebis . O vad har ni för råd eller pepp eller vad som?

Allt gott/mrs Malmö

• Svar på tråden Krävande bebis - så trött!
  • Hojjan

Mycket möjligt att det kan vara både mp-allergi och/eller kolik men även reflux/tyst reflux. I Borås kan man få akupunktur på närhälsan, därmed gratis för barn. Kolla med BVC om de har koll på vart man kan vända sig i Malmö.

Du skrev att du ammar, då behöver du ingen mjölkfri ersättning. Det är bara att plocka bort mjölkprodukter ur din kost (vi äter helt mjölkfritt hela familjen pga barnens allergi). Det kan behövas många veckor eller till och med flera månader innan det blir helt bra om de är mp-allergi, framför allt vid endast symptom från mag-/tarmkanalen. Däremot brukar man på en vecka eller två se om man är rätt ute. Gå med i fb-gruppen "barn med mjölkproteinallergi", skriv ett inlägg och så ska du få se hur mycket stöttning och hjälp man kan få av helt okända personer!

Du ska inte känna skuldkänslor, det är normalt att känna så. Man blir helt slut och själv kände jag en enorm lättnad när jag gick tillbaka till jobbet TIDIGT och fick vila upp mig från barnet (blandat med skuldkänslor men de berodde mest på alla som tyckte att jag var dum i huvudet). Jag blev en bättre mamma och fru och fick längta efter att komma hem istället för att längta efter att pappan kom hem så jag fick gå ut och sätta mig i den tysta bilen, det var nämligen allt jag orkade efter en dag hemma med dottern!

• trash panda

Låter som mjölkallergi, ja. Vår yngsta var sådär skrikig tills jag slutade helt med mjölkprodukter. Om du ger ersättning är det ju väldigt enkelt att testa mjölkfritt. Prova att utesluta alla allergener.

Och försök komma ihåg att hon inte är arg eller missnöjd som person, hon har bara ont och är pytteliten och ledsen. Det tänket hjälpte mig igenom de skrikiga veckorna.

• Erla

Mitt barn var riktigt krävande som bebis. Hon är nu ett år och kan fortfarande vara väldigt missnöjd, men det värsta vände runt 2,5 månads ålder. Då började vi få in hennes rutiner. Hon ratade vagnen fram tills drygt 2,5 månads ålder, sov endast på mig eller i bärsjal fram tills dess. För oss fanns det inget medicinskt bakom alls. Hon behövde bara närheten. Lägga ner henne gick i typ max 10 minuter fram tills hon var 5 månader. Annars var det bara bära som gällde. Hon vill fortfarande bli mycket buren och åtminstone alltid ha någon nära.

Kolla med bvc och berätta om bebisens magproblem. Det kan ju ha med magen att göra. Är det inte det behöver hon nog bara mycket närhet.

• Sdy1

Jag kände också otroligt jobba känslor när det inte gick att lägga från sig bebisen utan skrik och missnöje. Det vände där vid 8 veckor när babysittern funkade men liggvagnen blev aldrig något vi kunde använda längre stunder.

Mina känslor för barnet blev helt annorlunda när jag kände att jag kunde gå på toa, laga mat osv.

Ännu bättre blev det när jag fick sova mer på nätterna när magbekymrerna gav sig. Det var aldrig någon allergi och det värsta försvann runt 3-4 mån. Men pröva mjölkfritt nån vecka för att se om det blir skillnad!

• legomum

Mina killar var så där skrikiga. Problem med magarna osv. Jag sov ingenting de 5 första veckorna. Bytte sedan till mp-fri ersättning och de blev som helt andra bebisar.

Helt plötsligt var de nöjda och sov...

Du ska INTE bagatellisera dina känslor och ja det ÄR jobbigt innan allt fungerar.

Svar på tråden Krävande bebis - så trött!