Krävande bebis - så trött!
Mycket möjligt att det kan vara både mp-allergi och/eller kolik men även reflux/tyst reflux. I Borås kan man få akupunktur på närhälsan, därmed gratis för barn. Kolla med BVC om de har koll på vart man kan vända sig i Malmö.
Du skrev att du ammar, då behöver du ingen mjölkfri ersättning. Det är bara att plocka bort mjölkprodukter ur din kost (vi äter helt mjölkfritt hela familjen pga barnens allergi). Det kan behövas många veckor eller till och med flera månader innan det blir helt bra om de är mp-allergi, framför allt vid endast symptom från mag-/tarmkanalen. Däremot brukar man på en vecka eller två se om man är rätt ute. Gå med i fb-gruppen "barn med mjölkproteinallergi", skriv ett inlägg och så ska du få se hur mycket stöttning och hjälp man kan få av helt okända personer!
Du ska inte känna skuldkänslor, det är normalt att känna så. Man blir helt slut och själv kände jag en enorm lättnad när jag gick tillbaka till jobbet TIDIGT och fick vila upp mig från barnet (blandat med skuldkänslor men de berodde mest på alla som tyckte att jag var dum i huvudet). Jag blev en bättre mamma och fru och fick längta efter att komma hem istället för att längta efter att pappan kom hem så jag fick gå ut och sätta mig i den tysta bilen, det var nämligen allt jag orkade efter en dag hemma med dottern!