Desperat! Han äter inte!
erijon skrev 2018-09-03 18:52:06 följande:
Ja, bara till nattningen får han välling. Dock precis lyckats börja så vågar inte RIKTIGT experimentera och ge för ofta så han tröttnat. Men täbkt att ge det om han vaknar inna 6 på morgonen och verkar hungrig, förut ammade jag då. Inte sugen på att gå upp och bra smörgås och ta fram yoghurt då. Normalt hade han kanske hållt sig till frukost kl 7, men som han är nu behöver vi ta alla möjligheter att sleva i lite mat. Imorse vid 5 Fick hqn en halv portion välling, slank ner snabbt. Han åt frukost!!! Vid 7. Lite dåligt med lunch, men fick en hqlc macka och klämmis som komplement, åt upp. Mellis en halv macka och en skål yoghurt. Middag, åt riktigt bra med korvstroganoff och pasta, majs. Och en klämmis!!! Såhär bra har han inte ätit på.. jag minns inte när! Men.. jag ska inte ropa hej än. Kanske vänt till imorgon igen
Mina killar är nu 5 år och de har varit hopplösa när det kommer till att få igång aptiten efter sjukdom. Det enda som fungerat för oss är att skicka dem till förskolan när övriga symtom är över även om aptiten inte riktigt är tillbaks. Positivt grupptryck när kompisarna äter ;) Hemma kan de ta upp emot en vecka innan aptiten är tillbaks annars.