• JLES

Gravid vecka 28

Blomman 400 skrev 2018-09-02 20:39:23 följande:

Nu är man inne i vecka 29 imorgon och har knappt kännt rörelser på hela helgen. Inte känt så jättemycket rörelser alls sen jag började känna i vecka 25. Har redan vart inne på kontroll och dom tog ett ctg tror jag de heter när man mäter kurvan på pulsen. Barnmorskan sa där att jag inte skulle oroa mig och blev inget extra ultraljud. Borde känna mer å kraftigare eller även om moderkakan e i framvägg. Denna oro. Blir tokig. Någon mer än mig som känner igen sig

Jag har också moderkakan i framvägg och det var inte förrän vecka 31 som rörelserna blev kraftiga och regelbundna. Jag föredrar de rörelserna (svep, bök, tryck) framför de små snärtiga sparkarna jag kände innan.. Förstår att du känner dig orolig. Jag var också och kollade upp minskade fosterrörelser ganska mycket mellan vecka 25-29 men nu när jag känner henne trampa väldigt tydligt och ofta så är jag inte orolig längre.. Kram! 

Om du fortsatt inte känner några rörelser bör du åka in en gång till och kolla. Du kan också be om ett UL. Säg att du är OK med att vänta lite på doktorn bara. :)
Svar på tråden Gravid vecka 28