Anonym (Upp) skrev 2018-09-04 13:25:10 följande:
Ställer du samma krav på en kvinna som blir våldtagen? Att när hon vaknar upp mitt i en våldtäkt, nyvaken, berusad och chockad, då ska hon skrika eller springa därifrån inom några sekunder för annars är hon otrogen mot sin man.
Vet du hur människor som utsätts för brott reagerar? Det finns tre alternativ, fly, kämpa eller frysa. Faktum är att majoriteten fryser, dvs kroppen stänger av och du kan inte röra dig. Inte anklagar vi bankkassörskan för att frivilligt ge bort pengarna när hon är hotad med skjutvapen och paralyserad tittar på när rånarna plockar åt sig pengarna. Det är samma sak för ts, han är ett brottsoffer som frusit och nu anklagar sig själv för att han inte gjorde motstånd.
Jag skulle reagera likadant om en tjej vaknade av att någon kille hade sex med henne medan hon hade en pojkvän och valde att fortsätta ha sex med honom i flera minuter för att hon var kåt, det kändes skönt och killen var så himla snygg ja. Dock har jag aldrig hört ett kvinnligt våldtäktsoffer snacka om hur skön våldtäkten var eller hur snygg våldtäktsmannen var heller. Känna sig sviken av sin kropp som blir våt(eller får orgasm) mot ens vilja medan man hatar vad som sker, ja. Gilla våldtäkten, tycka det är skönt och tända på våldtäktsmannen, nej.
Ts frös inte av chock eller rädsla. Han hade frivilligt sex med någon för att han var kåt, tyckte det var skönt och tyckte kvinnan var snygg. Det är en mils skillnad på dom sakerna.
Han verkar inte ens vara traumatiserad av själva våldtäktsdelen utan bara orolig över hur hans flickvän ska reagera över sexet.