Inlägg från: Anonym (Våldtäkt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Våldtäkt)

Utnyttjad?

Uppenbar våldtäkt. Det är det även om man råkar tycka det är skönt efter ett tag. Kroppen funkar ju på ett sätt biologiskt även om hjärnan tänker annorlunda.

Om jag var din flickvän så skulle jag vilja att du berättade. Nu vet jag inte hur er relation ser ut i övrigt men jag hade trott på min kille om han berättade, och hade inte velat att han skulle behöva närapå och dölja något sånt för mig.

Sen skulle jag sluta umgås med det där paret, och berätta varför, de verkar ju inte riktigt kloka. Folk får swinga hur mycket de vill men det är ju riktigt dumt att tänka att man ska föreslå sånt när alla är skitfulla.

• Anonym (Våldtäkt)
    Anonym (-) skrev 2018-09-04 13:41:17 följande:

Jag skulle reagera likadant om en tjej vaknade av att någon kille hade sex med henne medan hon hade en pojkvän och valde att fortsätta ha sex med honom i flera minuter för att hon var kåt, det kändes skönt och killen var så himla snygg ja. Dock har jag aldrig hört ett kvinnligt våldtäktsoffer snacka om hur skön våldtäkten var eller hur snygg våldtäktsmannen var heller. Känna sig sviken av sin kropp som blir våt(eller får orgasm) mot ens vilja medan man hatar vad som sker, ja. Gilla våldtäkten, tycka det är skönt och tända på våldtäktsmannen, nej. 

Ts frös inte av chock eller rädsla. Han hade frivilligt sex med någon för att han var kåt, tyckte det var skönt och tyckte kvinnan var snygg. Det är en mils skillnad på dom sakerna. 

Han verkar inte ens vara traumatiserad av själva våldtäktsdelen utan bara orolig över hur hans flickvän ska reagera över sexet. 

Man behöver inte vara traumatiserad av en våldtäkt. Det finns många olika anledningar till att inte avbryta. Det är dessutom väldigt vanligt att personer som blir utsatta för övergrepp använder olika sätt att förklara och förstå situationen inför sig själv och inför andra som också tjänar till att hålla sin egen person intakt rent psykologiskt. Och det är vanligt att kvinnor tex blir våta under en våldtäkt, därför att kroppen fungerar så. Av förklarliga skäl är det inte socialt accepterat att prata om.

Män som kvinnor kan också välja att delta/ inte avbryta en pågående våldtäkt för att skydda sig själva på olika sätt. Det är inte ovanligt. Och det är inte enbart för att man fryser av chock eller rädsla utan kan också vara för att man redan är i en utsatt situation och inte vill göra sig obekväm/stöta sig med en vän. Det är ju tex extremt vanligt att de som blir utsatta lägger skuld på sig själva för att de hamnat i den situationen. Speciellt när det är en nära vän eller partner som begår övergreppet.
Svar på tråden Utnyttjad?