Inlägg från: Anonym (Jill) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jill)

Får ej komma på bonusbarnets kalas- i lägenheten där jag bor

Din sambo har alltså sagt till mamman att du inte kommer???? Jag hade läst lusen av honom!!

Det kanske inte är någon idé att fortsätta relationen om han viker sig för henne, det kommer bara bli värre.

• Anonym (Jill)
    Duckan skrev 2018-09-03 11:32:26 följande:

Stora planer sedan lång tid tillbaka för kalaset som ska vara i min killes lägenhet (där jag alltså bor). 18h innan kalaset spårar barnets mamma ur och vägrar låta mig komma., Hon gråter och säger att "hon vill att kalaset ska vara perfekt och är rädd att jag kanske förstör det" samt att hon känner sig obekväm med att hon är separerad från barnets far (han som lämnade henne). Jag får inte komma helt enkelt...

Jag anser inte att hon kan stänga dig ute från detta kalas så länge det inte är hemma hos henne.

Nej, hon kan inte det TS. Det är sambon som gör det. Så skyll inte för mycket på mamman. Hon har ingen som helst juridisk rätt att slänga ut dig.

Förresten, vad säger sonen??
  • Anonym (Jill)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-09-03 11:33:33 följande:

Jo men nu har min kille erbjudit sin lägenhet eftersom han bor mer än dubbelt så stort. 

Jag hade såklart blivit ledsen om jag inte hade fått komma till sonens kalas hemma hos henne- men jag hade aldrig krävt att få komma eller försökt bjuda in mig med armbågen. Var person måste få bestämma själv i sitt egna hem.

Min kille är ledsen över att det blev en sån stor grej men säger att han är på hennes sida och säger att han förstår henne eftersom han tycker synd om henne då hon är så besviken över separationen.

Men det var väl FEM ÅR SEN??
  • Anonym (Jill)
    Anonym (eeeh) skrev 2018-09-03 11:50:36 följande:

Men alltså... varför skall DU vara med på pojkens 7-årskalas? Det är väl för kompisarna? Och planera stort osv osv, snacka om att överdriva. 

Vad säger killen? Han vill väl bara ha ett roligt kalas med sina kompisar (och föräldrar). Han struntar väl fullständigt i vilka andra som är där?

Det där känns som ett problem bara för dig.

För att hon är en del av grabbens familj kanske???
  • Anonym (Jill)

Men vadå, hennes kille kommer inte väl?

Svar på tråden Får ej komma på bonusbarnets kalas- i lägenheten där jag bor