Inlägg från: Anonym (Balans) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Balans)

Får ej komma på bonusbarnets kalas- i lägenheten där jag bor

Bor du verkligen i lägenheten? Det låter mer som om du har eget boende men vistas mycket i din pojkväns bostad. Om du inte är skriven där, inte betalar hyra där och har dina saker på annan plats så bor du inte där.

Grundprincipen här är att du såklart har rätt om det är så att ni är sambos, men om du inte har adressändrat och ni gått ut officiellt med att ni nu är sammanboende (Hurra!) så tycker jag mamman har en poäng. Om hon inte uppfattat att du defacto är bosatt där så var hon nog inte beredd på att du skulle närvara. Det är sonens kalas och de ska prata om vilka som är inbjudna tillsammans. (Förutsätter nu att de har ett större gemensamt firande för vänner och familj från bägge sidor) Har nu pappan här varit otydlig med att han avser "bjuda" dig så är det han som gjort fel.

• Anonym (Balans)
    viseversa skrev 2018-09-03 14:32:26 följande:

Du bor där. Du ska såklart vara där på kalaset. Hon har ingen jävla rätt att bestämma över ditt hem. Då får hon ha kalaset hemma hos sig.

Hon bor inte där, av allt att döma så verkar han inte superintresserad av att hon ska göra det heller.

Kalaset är ju bara ett av problemen de verkar ha, läser man innantill så ser man dessutom att hon verkar ha varit välkommen enbart på icke barnveckor fram till midsommar. Vad som hände då kan vi ju bara spekulera i men jag ser framför mig scenariot där de haft ett antal barnfria veckor på rad och där TS sen inte åkt hem och han varit för spak för att be henne dra.

@TS, har ni tagit beslut om samboskap och avyttrande av en bostad, pratat om ekonomiskt upplägg mm? Annars är du ju bara en glorifierarmd husockupant...
  • Anonym (Balans)
    molly50 skrev 2018-09-04 16:29:16 följande:

På vilket sätt då? Jag har inte fått uppfattningen att hon har försökt bjuda in sig själv på kalaset eller så.

Hon har väl bara hjälpt till med planeringen.

Det tycker jag inte är att "pinka in revir".

Att däremot,som mamman,kräva att TS uteblir från festen,gråtandes krokodiltårar,det tycker jag är att pinka in sitt revir.

Och TS kille är en riktig mes som inte kan säga ifrån utan skyller på att "det är synd om henne" för att han lämnade henne för flera år sedan.

Hon har dessutom en ny kille.

Det skulle vara intressant att veta vad han tycker om hennes beteende.

Ju mer jag läst desto mer övertygad är jag att TS aldrig tidigare träffat exet, och sannolikt knappt känner sonen. Exet har inför att TS namn dykt upp i planeringen inför kalaset nog aldrig hört talas om TS.

En ganska rimlig reaktion på situationen är att önska att pappans "flamma" inte ska introduceras för alla på sonens födelsedag. Allt detta är ju såklart pappan som hanterat fel.

TA, har du och mamman träffats innan?
Svar på tråden Får ej komma på bonusbarnets kalas- i lägenheten där jag bor