Anonym (Anonym) skrev 2018-09-06 16:02:49 följande:
Nja,
Pappan och jag var på det klara med att jag skulle vara där eftersom vi pratat. planerat och sett fram emot kalaset ihop. Sedan fick han ändra sig pga exet.
Givetvis har ingen bett barnet välja, jag vill inte blanda in honom i en konflikt. Han ska bara ha kul. Jag vill aldrig aldrig någonsin att jag eller pappan ska säga något elakt framför honom om exet (och helst vill jag inte det även när barnet inte hör heller- why hate?)
Nu blev det ju tyvärr inte så utan barnet hörde att mamman inte ville ha mig där (han var med när det sades- något jag försökte släta över för att sedan fortsätta diskussionen i annat forum). Det ger mig SÅN ÅNGEST att han vet att hans älskade mamma inte ville ha mig där. Jag tänker att han kanske börjar ogilla mig om han hör att hans mamma gör det? Jag tänker att jag bara ska vara glad och inte prata alls om kalaset nu ifall han skulle känna att det är ett olustigt ämne. Samtidigt vill jag ju se hans presenter och höra om han hade kul... Jag får nog ända delvis ta @berlinmammas råd och ibland ta ett steg tillbaka. Det känns dock oerhört tråkigt att behöva anpassa mitt liv efter hans ex. Anpassar det redan efter hans son och har inga problem med det.
Tilläggas ska att även jag var bjuden på parmiddagen. Han skulle bara dyka upp med mig+ sitt ex som denna dag hade vårdnaden. Egentligen bjöd han ju barnet och var därför tvungen att bjuda henne för att barnet skulle komma. Hon tackade dock nej. Tänkte innan att det kan vara av omtanke för mig men nu är jag osäker.
Jag tycker alltihop verkar sjukt. Varför bjuder han barnet på middag under mammans vecka, och varför hämtar han inte bara barnet i så fall utan att exet ska va på släptåg?
Jag kan inte se överhuvudtaget hur detta kan va en relation som gör varken dig eller någon annan lycklig.