Inlägg från: Anonym (squatter) |Visa alla inlägg
  • Anonym (squatter)

Får ej komma på bonusbarnets kalas- i lägenheten där jag bor

Anonym (Balans) skrev 2018-09-03 14:46:19 följande:
    Hon bor inte där, av allt att döma så verkar han inte superintresserad av att hon ska göra det heller.

Kalaset är ju bara ett av problemen de verkar ha, läser man innantill så ser man dessutom att hon verkar ha varit välkommen enbart på icke barnveckor fram till midsommar. Vad som hände då kan vi ju bara spekulera i men jag ser framför mig scenariot där de haft ett antal barnfria veckor på rad och där TS sen inte åkt hem och han varit för spak för att be henne dra.

@TS, har ni tagit beslut om samboskap och avyttrande av en bostad, pratat om ekonomiskt upplägg mm? Annars är du ju bara en glorifierarmd husockupant...
    Där slog du visst huvudet på spiken.
  • Anonym (squatter)
    Anonym (nini) skrev 2018-09-03 17:15:56 följande:

Visst är det väl underbart om det går att ha kalas med båda föräldrarna, nya respektive, släkt och vänner men i många fall blir det ju bara konflikt och dålig stämning. Är det inte bättre att hålla ett kalas hos mamma och ett hos pappa för de olika släkterna och bekanta? Många har ju dessutom ett separat kalas för klasskompisar som skulle kunna vara varannat år arrangerat av föräldrarna. 

I TS fall så har mamman ingen rätt att bestämma över vem som kommer, pappan är en mes som inte sätter ner foten men jag hade nog ändå backat för att inte förstöra kalaset för barnet. Jag hade dock ifrågasatt huruvida pojkvännen verkligen var seriös angående relationen och om han var redo att släppa sitt dåliga samvete över att han gjorde slut och prioritera det nya förhållandet/familjen.

Mamman har ingen rätt att bestämma....men det har TS?
  • Anonym (squatter)

"Bonusmammor" i all sin prakt.

Lika omogna som de barn de vill ha med i sin mamma-pappa-barn lek.

Ingen tänker på pojken, som antagligen helst vill fira sin födelsedag med sin mamma och pappa. Att åtminstone den dagen få leva i illusionen av ett normalt barnliv. Utan rivaliserande kattor som ska pissa revir.

Tror inte det är lätt för föräldrarna heller, men de har ju själv skapat problemet, så att säga.

• Anonym (squatter)
    Anonym (suck) skrev 2018-09-05 11:39:26 följande:
    Det är ju inte pojken som sagt att han inte vill ha med pappas nya flickvän, det är mamman. Barn vill ofta ha med alla de känner på sina kalas för att det är roligt och de kommer med presenter. Att kalla människor för kattor och "pissa revir" visar mest på dig och din bittra inställning mot andra människor. Mamman har all rätt att känna som hon känner men inte att kräva att alla runt omkring ska anpassa sig till hennes känslor.
    OK, nu vet jag att FL mest befolkas av bittra bonusmammor som slåss för sin rätt till andra kvinnors barn,  men:

Pappan har ju också sagt nej!

Asså, TS har känt pappan i 1 år. Mamman har varit sambo med sin nya kille i 1,5 år och han var inte med på kalaset.

Det är ju inte ens säkert att TS är med i bilden när de ska börja bråka om julen!!

Barn behöver stabilitet och det är väl just det mamman och pappan försöker ge sonen. Jag hoppas verkligen inte de har frågat sonen om vem som får komma till kalaset, han är för hoppsan bara sju år!

Jag fattar inte hur någon kan kräva att man ska sätta en ny partner högre än sitt eget barns välmående?
Svar på tråden Får ej komma på bonusbarnets kalas- i lägenheten där jag bor