• Pope Joan II

Får ej komma på bonusbarnets kalas- i lägenheten där jag bor

Ess skrev 2018-09-03 18:34:46 följande:
    Det hade jag inte köpt, utan jag hade bett honom dra och gått därifrån.
    Det är ju FEM år sen, och hon har en ny. Detta är ett rent dominansutspel och inget annat.
    Jag tycker som du. Oerhört fjantigt av henne men också av honom. 
  • Pope Joan II
    molly50 skrev 2018-09-04 16:29:16 följande:
    På vilket sätt då? Jag har inte fått uppfattningen att hon har försökt bjuda in sig själv på kalaset eller så.
    Hon har väl bara hjälpt till med planeringen.
    Det tycker jag inte är att "pinka in revir".
    Att däremot,som mamman,kräva att TS uteblir från festen,gråtandes krokodiltårar,det tycker jag är att pinka in sitt revir.
    Och TS kille är en riktig mes som inte kan säga ifrån utan skyller på att "det är synd om henne" för att han lämnade henne för flera år sedan.
    Hon har dessutom en ny kille.
    Det skulle vara intressant att veta vad han tycker om hennes beteende.
    Mes och mes. Själv tycker jag att det mer verkar som om han inte vill säga ifrån än som om han inte skulle kunna eller våga. 
  • Pope Joan II
    Anonym (Balans) skrev 2018-09-04 17:30:45 följande:
    Ju mer jag läst desto mer övertygad är jag att TS aldrig tidigare träffat exet, och sannolikt knappt känner sonen. Exet har inför att TS namn dykt upp i planeringen inför kalaset nog aldrig hört talas om TS.

En ganska rimlig reaktion på situationen är att önska att pappans "flamma" inte ska introduceras för alla på sonens födelsedag. Allt detta är ju såklart pappan som hanterat fel.

TA, har du och mamman träffats innan?
    "Flamman" har varit ihop med mannen i ett år. Så strunt samma om hon aldrig har träffat exet som det tog slut med för FEM år sedan och som själv har en ny mansflamma. 

Att mannen tycks föredra exet i alla nämnda sammanhang tycker jag kraftigt talar för att ts borde tacka för sig. 
  • Pope Joan II
    Anonym (Anonym) skrev 2018-09-05 09:31:02 följande:

Uppdatering:

Det är absolut inte så att jag och pappan umgåtts bara på hans "Pappa-lediga" dagar. Om man nu kan vända ordet så. Det har väl varit 60/ 40 utan/ med barn. Och någon månad 70/ 30. Mest pga att både han och jag har aktiva liv/ jobb. Sen så har jag valt att skynda långsamt, tex inte dykt upp alltid hos dem även om jag vetat att jag varit välkommen. Jag vill skynda långsamt och se till att de får son-pappatid för sig själva även om de inte har uttalat detta som ett önskemål. Jag vill ju vara med dem resten av livet så jag har inte bråttom. Dessutom så fick jag själv egentid med mina föräldrar trots att de var gifta tills en gick bort. 

Mammans nya var ej med på kalaset. Varför vet jag inte och det är  absolut inte min ensak att spekulera i. Däremot vet jag att han alltid är välkommen men inte har deltagit så mkt. Han är alltid trevlig liksom mamman varit innan dess. Hon och jag har inte träffats så många gånger så visserligen är det en poäng många gör, även hon och min kille. Jag kan hålla med om att vi borde ha träffats mer och det är också något jag har önskat. Hon måste väl vara intresserad av att veta vem hennes barn umgås med en stor del av sin tid? Tänk om jag var en häxa! (OK om någon tycker det här men jag gör mitt bästa). 

Jag är väldigt sårad av främst min pojkväns ryggradslösa sätt men har även förståelse för att han vill ha en fortsatt god relation med mamman. Det har funnits många skäl till att deras relation inte höll och det enda målet nu är ju såklart att absolut inte bråka med varandra för barnens bästa. Jag är så sårad för att han inte stod upp för mig och jag tycker att det är så omoget av henne att inte låta mig vara med, samtidigt är jag väl medveten om att hon alltid  kommer att finnas i hans liv och att samarbetet måste fungera. 

Det kan inte vara lätt att separera med ett barn i bilden men det är faktiskt inte mitt fel att de separerade. De har själva skapat den här situationen och de blir inte mindre separerade eller skapar ett bättre liv för sitt barn om de stänger mig ute. 

Någon sa att det var löjligt att bli ledsen för ett kalas och att jag var tramsig som hävdade mig vara en ball festfixare. Må så vara, jag kan hålla med. Men symboliken bakom är det som sårar. Här står jag och knackar på dörren hos den jag älskar, och blir inte medbjuden i gemenskapen... för att mamman skäms för att behöva förklara för de föräldrar hon inte känner att "hej det är jag som är mamman och här är pappa och där är pappas flickvän". Det är den anledning jag har fått förklarad för mig iaf. Om detta sker nu- vad blir nästa grej? Så svårt och smärtsamt. 

Ja, det är ju extra knäppt att en så uppenbart välvilligt inställd person som redovisar sunda och fina tankar kring sitt nya förhållande och månar om alla inblandade blir illa behandlad. 

Jag har förstått att du tycker om din pojkvän men jag ogillar honom definitivt. Mycket dåligt uppträdande av honom. Skandalartat faktiskt. 
  • Pope Joan II
    Anonym (Elizabeth) skrev 2018-09-05 16:02:29 följande:

Jag tycker inte mannen låter mesig som de flesta säger. Eller att exet "kör över honom". Han har valt, TS. Han prioriterar sitt ex framför dig. 

Hade jag varit dig hade jag nog inte velat vara kvar. Det står ju där fint mellan raderna. 

Mesig är han då inte. Han valde att göra antingen dig (som ska vara hans stora kärlek) eller sitt ex (som ska vara långt ned på priolistan) men ändå verkar det som hon fick prio stora kärlek här. Han fick välja vem han skulle göra besviken och det blev du. 

Dock, tycker jag situationen ändras om sonen uttryckligen sagt att han vill ha det såhär. Då hade jag haft mer förståelse. 

En åsiktsfrände minsann. Exakt så där tycker jag också, även om slutklämmen. 
Svar på tråden Får ej komma på bonusbarnets kalas- i lägenheten där jag bor