Inlägg från: Inga bekymmer |Visa alla inlägg
  • Inga bekymmer

Vad gör ni på morgonen som tar så himla lång tid?

Anonym (Bella) skrev 2018-09-03 22:04:42 följande:

Ha ha. Undrar jag med. Väckarklockan ringer 5.30 men kag snoozar vidare till 5.45. Går upp, borstar tänderna och håret. Klär på mig, brer en macka och tar matlådan i kylen och går till bilen senast 5.55. Förstår inte hur det skulle kunna ta mer än tio minuter. Sen är jag på jobbet 6.00.

Sambon som skjutsar kidsen går upp 5.50 och har tre barn klara i bilen 6.20 alltså en halvtimme. Vad folk pysslar med i flera timmar är en gåta för mig:)

En del bajsar, duschar, sminkar sig och äter frukost också, då tar det lite längre tid.
  • Inga bekymmer
    Anonym (Fg) skrev 2018-09-04 09:15:56 följande:

Stiger upp 05.00.

Tränar i 45 min, frukost 20 min, duschar och fixar till mig 15 min, sen tar jag cykeln till jobbet 06.30, är framme kring 07.30, börjar 08.00.

Du tränar i 45 min, sen duschar och efter det cyklar i en timme?? Kommer du inte genomsvettig till jobbet då?
  • Inga bekymmer
    Fjäril kär skrev 2018-09-05 15:17:12 följande:

Hade du kommit sminkad till min arbetsplats hade folk tittat och skrattat.

Jobbar i en högst oglamorös värld med skitigt stall och hästar. Iklädd oftast blåställ/varselkläder/ridkläder. Jag åker till jobbet hel och ren och byter sen om till arbetskläder.

Synar du alla som jobbar där noga så du ser att ingen sminkat sig? Nog tror jag att det finns en och annan som drar på lite mascara på fransarna även om de jobbar i ett stall. En kan väl liksom mocka skit även med mascara på sig. När jag gick på ridskola i min ungdom så var det iaf en av ridlärare som var sminkad och ingen skrattade eller gjorde sig löjlig över det..
Svar på tråden Vad gör ni på morgonen som tar så himla lång tid?