Inlägg från: Anonym (Fniss) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fniss)

Vad gör ni på morgonen som tar så himla lång tid?

Anonym (Kvinna, 27) skrev 2018-09-04 19:13:04 följande:

Föredrar att sminka mig innan uni för att inte komma och se ut som 7 svåra år. Vissa bryr sig helt enkelt inte om hur de ser ut. Därför går jag upp 1 timme och en kvart innan min buss går. Jag hinner sminka mig (ca 20 minuter), röka två gånger, ge frukost till hunden, klä på mig, kolla nyheter och äta frukost.

Haha, det här tycker jag är så roligt. Folk som bryr sig om att sminka sig för att "se snygga ut" och sedan sabbar allt med att röka.
  • Anonym (Fniss)

Jag är ensam med tre ungar som behöver en herrans massa påbackning på morgnarna. Min klocka ringer 07 och de två första barnen går hemifrån klockan 08, sista barnet går 08.20.

Två av barnen brukar vilja duscha, alla ska klä sig, äta frukost, ta fram den packade väskan för aktiviteter efter skolan, packa ner mellis i den väskan, ta skolväska och kolla att allt de behöver finns med, borsta hår och tänder. Själv gör jag frukost till två av barnen + kaffe till mig själv, duschar, klär mig och äter något innan jag också går vid 08.25.

Innan barnen behövde jag 15-20 min och hann då duscha, klä mig och ta frukost.

Svar på tråden Vad gör ni på morgonen som tar så himla lång tid?