• LFF

Vad gör ni på morgonen som tar så himla lång tid?

Klockan ringer 0530 eller 0545 beroende på om jag ska duscha eller inte. Är det en duschmorgon (varannan dag) så går jag upp 0545 och duschar i 10 minuter ungefär.

Kl 0600 ringer klockan och barnen ska väckas. Vi har en 5-minuters snooze med mys innan de går upp. De klär på sig och sätter sig och tittar på morgontv medan jag och sambon gör oss helt klara. 0640 sitter vi i bilen till förskolan där barnen äter frukost. Jag äter min frukost när jag kommer fram till jobbet kl 8. Jag kan inte äta frukost när jag är nyvaken och om barnen skulle äta frukost hemma skulle de behöva gå upp mycket tidigare än de gör nu.

• LFF
    Anonym (Kvinna, 27) skrev 2018-09-04 19:13:04 följande:

Föredrar att sminka mig innan uni för att inte komma och se ut som 7 svåra år. Vissa bryr sig helt enkelt inte om hur de ser ut. Därför går jag upp 1 timme och en kvart innan min buss går. Jag hinner sminka mig (ca 20 minuter), röka två gånger, ge frukost till hunden, klä på mig, kolla nyheter och äta frukost.

Själv föredrar jag att ta hand om mig så jag slipper se ut som 7 svåra år och måste sminka mig för att dölja det

Mvh Kvinna, snart 42 som fortfarande inte kan gå in på Systembolaget utan legitimation...
  • LFF
    Anonym (trögstartad kvinna med utseendet i fokus) skrev 2018-09-05 10:45:07 följande:

Men så är jag kvinna också vilket kräver lite mer om man inte föredrar "a la naturell", något som inte är så accepterat i vårt samhälle eller på arbetsplatser.

De senaste 12 åren har jag varit på EN arbetsplats där man krävde att jag sminkade mig (och där sminkade jag mig alldeles för diskret för att de skulle tycka att det var ok så jag fick inte vara kvar ändå, inhyrd via bemanningsföretag). I övrigt så har INGEN någonsin kommenterat min brist på smink. Ej heller utanför arbetslivet. Förstår inte varifrån du fått uppfattningen att det inte är accepterat att gå utan smink.
  • LFF
    Anonym (suck...) skrev 2018-09-05 10:18:47 följande:
    Och varför var detta viktigt att kommentera i en tråd om morgonvanor? Hur du ser ut är knappast av intresse här. 
    Tja, när folk börjar prata om att man minsann ser ut som en rugguggla utan smink och sen dessutom röker så blir jag lite lättretlig....
Svar på tråden Vad gör ni på morgonen som tar så himla lång tid?