Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Vad gör ni på morgonen som tar så himla lång tid?

Anonym (inte morgonmänniska) skrev 2018-09-04 00:13:06 följande:
    Jag tycker att mina mornar är väldigt lugna. Jag stressar inte runt eller skyndar mig. Det är därför jag är så förvirrad.
    Så det är förvirrande för dig att folk är olika och inte kan funka som du gör?
    Kan man bli förvirrad av en sådan liten sak, ja då kan du säkert bli förvirrad av mycket annat med på att folk är olika dig. Kan inte vara lätt leva sitt liv som förvirrad person..

Många är inga morgonmänniskor och behöver tid på sig för att kunna vakna. Sedan finns det morgonmänniskor som vill njuta av morgonen en stund själv innan de skall kila iväg till jobbet, eller väcka ungarna först och sedan komma i väg. Många människor gillar att duscha på morgonen för det får dem att vakna. Andra vill ha en stund kanske med en kopp kaffe och stå och titta ut genom fönstret för att få njuta av en lugn stund, för att vakna.  Det finns många olika anledningar.

Många kan inte hoppa upp 30 minuter innan de skall köra/åka iväg till jobbet, då det är stressande för dem att göra i ordning sig på en halvtimme. Bara för att du tycker att du har lugnt och "inte stressar runt" eller "inte skyndar dig" så kan 30 minuter för andra människor vara stressande och man kan få "hela dagen" förstörd.

• EnAnonumius
    Anonym (inte morgonmänniska) skrev 2018-09-05 14:15:45 följande:
    Många har skrivit att de tar så mycket tid på sig för att de inte är morgonmänniskor. Jag är ju precis tvärt om just för att jag inte är en morgonmänniska. Det här gör mig förvirrad.
    Jag är inte en morgonmänniska.
    Jag har pissdåligt morgonhumör och jag behöver c:a 1½-2 timmar på mig på morgonen för att vakna till, och få bukt på mitt dåliga morgonhumör, för mina arbetskamraters skull, och även för min egna skull också, och så man inte riskera att bli sparkad heller om man har jobb.

Skulle jag ta en "halvtimme" på mig på morgonen, som du gör (som också är en "icke morgon människa"), så skulle folk märka av mitt dåliga morgonhumör och det skulle inte gynna dem eller mig.

Blir du förvirrad av detta så får det stå för dig.
    Jag kan tillägga att det är inte ett dugg förvirrande för mig att det finns icke morgonmänniskor som klara av att fixa det på en halvtimme på morgonen innan de skall ge sig i väg.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (trögstartad kvinna med utseendet i fokus) skrev 2018-09-05 10:45:07 följande:
    Min kropp tar flera timmar att vakna och kännas normal. Är som en dimma i huvet varje morgon och lederna värker.

Sen tar min morgonrutin med dusch, smink, val av kläder, fixa håret och laga/äta frukost ett bra tag. Skönt att ha gptt om tid och komma fram någorlunda pigg och fräsch. Men så är jag kvinna också vilket kräver lite mer om man inte föredrar "a la naturell", något som inte är så accepterat i vårt samhälle eller på arbetsplatser.

Snygg är bästa dräng!
    Inte accepterad att vara "a la naturell" som kvinna? Vilken fantasivärld lever du i?

Jag är osminkad, var det även när jag var tonåring också, har aldrig haft problem med att träffa killar. Jag har aldrig blivit illa sedd för att jag varit osminkad och jag har fått jobb och även jobbat med serviceyrken som osminkad.

Så berätta för vilka arbetsplatser vägrar att acceptera osminkade kvinnor?  Jag har aldrig varit på någon arbetsplats där det krävs att kvinnor sminkar sig varken via "hintar" eller inskrivet i något arbetskontrakt.
    Kom ihåg, jag har jobbat inom serviceyrke med som helt osminkad och chefen på den arbetsplatsen gav aldrig några subtila "hintar" om att jag borde tänka på mitt utseendet i ansiktet, och fräscha upp mig med lite "Make up".
    Tvärt om vi var några kvinnor som var "a la naturell" i olika åldrar på oss.

• EnAnonumius
    Anonym (trögstartad kvinna med utseendet i fokus) skrev 2018-09-05 19:01:02 följande:
    Som jag ser det finns det inget arbete som är för skitigt för att vara fin;) Ingen annan anledning heller!
    Nej du har rätt det finns inget arbete som är för skitigt att vara fin.
    Det finns många kvinnor som är riktigt fina/vackra utan smink som jobbar på många arbetsplatser och även inom service yrken.

• EnAnonumius
    LFF skrev 2018-09-05 15:35:10 följande:
    De senaste 12 åren har jag varit på EN arbetsplats där man krävde att jag sminkade mig (och där sminkade jag mig alldeles för diskret för att de skulle tycka att det var ok så jag fick inte vara kvar ändå, inhyrd via bemanningsföretag). I övrigt så har INGEN någonsin kommenterat min brist på smink. Ej heller utanför arbetslivet. Förstår inte varifrån du fått uppfattningen att det inte är accepterat att gå utan smink.
    Det burkar vara dem som ser ut som riktiga ruggugglor, som måste sminka sig för att se "vackra ut", som säger att osminkade kvinnor inte är accepterad av samhället.  Flört
  • EnAnonumius
    Anonym (P) skrev 2018-09-05 22:31:54 följande:
    <--- ser ut som en rugguggla, sminkar mig dagligen o skyller inte på samhället. Det är nog en fördom från din sida smile5.gif
    Ja det är lätt att skylla på att jag har fördomar om folk, när du skiter i att ta reda på kontexten jag skrev detta i.
    Det är knappast mina problem att du hantera kontext i kombination med sarkasm, så att du måste då välja och inbilla dig själv om att det handlar om fördomar från min sida.

Så nepp du har helt fel i ditt påstående om att det handlar egentligen om fördomar från min sida. Drömmer

Du får 1 poäng (av fem möjliga) för ett försök ialf.

Svar på tråden Vad gör ni på morgonen som tar så himla lång tid?