• Celaena

IVF efter sterilisering, kostnader mm.

Jag och min man planerar att genomgå IVF nästa år. Då jag är steriliserad kommer vi bekosta detta själva.
    Jag har tittat runt lite och uppfattat att det finns lite olika "paket" med olika antal försök, ett försök, tre försök, graviditetsgaranti osv. Vad innebär de olika varianterna och vad handlar det om för kostnader? 

Jag undrar också vad man betalar för vid ett eventuellt syskonförsök om man fryser ner embryon från första gången. Är det samma priser som vid första försöket eller betalar man bara för själva insättandena?

• Svar på tråden IVF efter sterilisering, kostnader mm.
  • Kawi

Precis som ovan - det är olika priser överallt. Där vi går kostar ett försök 35 000, och återförande av fryst embryo tror jag kostade 16 000. 

• MrsAJ88

Som ovan skriver, olika mellan kliniker och många har även olika pris beroende på kvinnans ålder. Där vi hårt kostar en behandling ca 35000kr, ett trepack 63000kr (för mig som då var 30), frysning av ev överblivna embryon 5000kr och sedan ca 12000kr/frysåterföring.

• blom1983

Vi går på Nordic ivf Göteborg o betalar själva. Jag är 35 år. Vi fick inte paketpris pga lågt äggreserv. Ett försök 37000kr men då tillkommer konsultation 1500kr och provtagning som för oss gick på 4200kr. Och sen sprutorna 2250kr. Sprutorna går på högkostnadsskyddet. Frysning om de blir aktuellt kostar 4000kr

Svar på tråden IVF efter sterilisering, kostnader mm.