• Grubb87

BF Maj 2019 Stockholm

Va kul! Jag är i vecka 6 (5+2), enligt min app så är bf 9 maj :)! Bor i Täby. Har inget barn sedan tidigare och har aldrig varit gravid innan så detta känns så spännande!

Mina symptom är superömma bröst och är supertrött! När kom illamående under din förra graviditet?

• Grubb87

Tack, grattis till dig också! Tog sig på första försöket , var säker på att det skulle dröja pga aldrig ?råkat? bli gravid. Så blev väldigt förvånad av plusset, eller snarare plussen. Har tagit 4 tester nu för att förstå haha.

Å nej va jobbigt! Känner inte av någon påtaglig illamående ännu. Vilka är dina bästa tips mot illamåendet?

Jag har berättat för två nära vänner. Har du berättat ? Funderar på när man ska berätta för familjen. Vecka 12 känns lite sent känner jag.

Har du bokat tid till barnmorskan?

• Grubb87

Hej! Ni som redan varit på UL, har ni bokat denna privat och betalt då? Jag ska på inskrivningsamtal den 28e men då är det ju inget ul bara samtal ovh kanske blodprov?

Jag funderar en hel del på det här med tidigt ultraljud. Är i vecka 7 (6+2). Det är mest för att man vill vara säker på att hjärtat slår liksom.

Svar på tråden BF Maj 2019 Stockholm