GabbSon skrev 2018-09-14 17:27:44 följande:
Jag är också nyfiken på att många av er skriver om tidigt ultraljud, bad ni om det själva eller blev ni erbjudna? Det är inte standard vad jag förstår?
Jag ringde Bm första gången i veckan och fick tid 9/10 för inskrivning. Jag är i vecka 6 nu. Hon sa inget om nåt tidigt ultraljud eller något annat. Jag sa även att jag är så orolig för mf, särskilt då det tog oss 1 år att få ett plus (vilket kändes som en evighet) men då sa Bm bara att mf är mycket vanligare än man tror och att "nästan alla kvinnor får det nån gång". Jag blev inte lugnare direkt....
Hur mår alla??
Jag ringde själv min gynekolog och bokade en tid för det faktiskt. När jag ringde barnmorskan sa hon inte heller något om det, eller jo hon sa i princip att det är ganska onödigt att göra. Men om man är en väldigt orolig person så kunde det vara bra. Vet dock inte hur mycket det kostar, min tanke var att det kostar som ett vanligt ?gyn-besök? men nu blir jag osäker. Men oj vilken oskön barnmorska som sa sådär.. :/
Jag mår rätt bra förutom spända/större bröst, trötthet och att jag känner mig ganska förvirrad haha. Har du några känningar?