Inlägg från: anjipanji |Visa alla inlägg
  • anjipanji

BF Maj 2019 Stockholm

Hej,

Jag plussade för några dagar sedan och tycker det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra majmammor i Stockholm!

Här kan vi stötta varandra, utbyta erfarenheter och förhoppningsvis få ett och annat skratt ????

Är mamma till en liten flicka som nyss fyllde 2 år och bor i villa i Spånga med min sambo.

BF 10 maj

• Svar på tråden BF Maj 2019 Stockholm
  • anjipanji

I min förra graviditet mådde jag jätteilla och kräktes nästan varje dag i 3 månader. Har redan börjat känna av illamående och brösten spänner som f-n.

Hur mår ni?

• anjipanji

Grattis!

Ja tröttheten är stor här också, haha. Är en stor bedrift att vara vaken till 22.

Den började nog bara en vecka eller två efter BIM. Ungefär som nu, men hoppas att det blir lite bättre den här gången. Jag vet ju lite fler tips och trix mot det den här gången så kanske går bättre bara av det.

Hur tänkte du/ni göra med att berätta för vänner och släkt?

• anjipanji

Välkommen Kallamakka och grattis!

@Grubb87 mitt tips är att äta ännu mer regelbundet än vad man tror behövs men i mindre mängder, ha åksjukeband och att INTE stressa på morgonen- hellre vakna tidigare och tillse att tugga på nån skorpa eller kex direkt.

Jag har berättat för närmsta familjen, men väntar att berätta för andra tills vi gjort tidigt ultraljud och det gått några veckor till!

• anjipanji

Hej och Extra stort grattis till dig!

Även om jag inte fått MA så är jag också nervös så förstår att du känner oro. Vad läskigt med akuten men vad skönt att allt verkar vara bra.

Jag längtar också efter VUL och räknar ner dagarna tills jag får se den lilla blippen på skärmen.

Svårt att inte ta ut glädjen, jag lyckas inte särskilt bra. Tror jag kommer bli lika ledsen om detta inte håller så min strategi är att likagärna vara glad tills annat visas. Men alla sätt är ju bra utom de dåliga, haha.

• anjipanji

Välkommen #Filippa85! Grattis till nr 2. Även jag väntar nr 2 och hoppas på att denna graviditeten blir mer lik din 1a än min 1a :) Med din bakgrund vet du lite bättre vad både #Kallamakka och #Threepointonefour går igenom än jag.

#Kallamakka jag har inte bokat VUL än men har för mig att man på vissa kliniker ska vara i vecka 8+0 så tidigast kring den 27 september.

#Grubb87 jag tänkte byta barnmorska den här gången. Var egentligen inget fel på förra men låg inte så bra till och hade inget eget ultraljud så fick remiss hit och dit.

Vart har/tänker ni skriva in er?

• anjipanji

Vet knappt vad jag ska svara. Människor tänker inte längre än näsan räcker. Visst kan det gå åt helvete- det är ju det du och vi andra känner oro inför, men det är ju positiv energi och åtminstone försiktig optimism vi behöver. I alla fall jag.

Jag hade sagt till dem på skarpen när du märker att en historia är på g. Att oavsett om de har goda intentioner med att dela med sig av skräckhistorier så får de gärna hålla dem till sig själva!

Kämpa på!

• anjipanji
    GabbSon skrev 2018-09-09 19:50:07 följande:

Hej!

Jag bor också i Stockholm och har bf i maj. Jag och min sambo försökte i drygt 1 år, jag trodde inte det var sant när jag fick ett plus. Nu är jag så orolig, vågar inte glädjas samtidigt som jag har längtat efter detta. Jag tänker på missfallsrisken så mycket men är så orolig!

Jag följs gärna åt i den här tråden!

Välkommen Gabbson och grattis! Vi är alla mer eller mindre oroliga för missfall. Att vara gravid känns som en lång period av oro, glädje, lycka, depp, nervositet mm en salig gott och blandat påse av känslor!
  • anjipanji
    Daniellac skrev 2018-09-10 18:35:17 följande:

Heeej!

Jag plussade på stickan i lördags morse, lite oplanerad graviditet och jag är fortfarande lite halvt chockad men är så pirrig i hela kroppen, känns ungefär som att jag är nykär haha! Kul att få följa varandra här! 

Jag är 28 år och bor i Stockholm :) BF 13/5 

Välkommen Daniellac och grattis till din nya kärlek! Håller med om att det känns som när man precis inser att man börjar bli kär. Pirrigt, lite konstigt, lite läskigt men också jättehärligt!
  • anjipanji

Tänkte göra en kort lista om vem vi är hitills i tråden :)

Anjipanji, 36 år, Spånga, 2a barnet, BF 10/5

Grubb87, 30/31 år, Täby, 1a barnet, BF 9/5

Kallamakka, xxår, Stockholm, 1a barnet, BF x/5

Threepointonefour, xxår, Haninge, 1a barnet, BF x/5

Filippa85, 32/33år, Kungsholmen,2a barnet, BF 15/5

Gabbson, xxår, Stockholm, 1a barnet, BF x/5

Daniellac, 28 år, Stockholm, 1a barnet, BF 13/5

Återkom gärna med den info som saknas eller om något är fel- men bara om ni vill såklart!

Svar på tråden BF Maj 2019 Stockholm