Inlägg från: Threepointonefour |Visa alla inlägg
  • Threepointonefour

BF Maj 2019 Stockholm

Kul med en Stockholmstråd! Jag bor i Haninge och har inga barn sedan innan. Ett MA i bagaget som blev mycket utdraget och med massa komplikationer. Detta var ett par år sedan.

Nu tog det oss nio månader att få plus denna gången, och det har ju såklart känts som en halv livstid. Är orolig men försöker hålla mig neutral. Var på gynakuten häromdagen - hade småblödit i en vecka och plötsligt kom små klumpar och världens smärta. Men allt såg - utefter vecka - bra ut och ?satt där det skulle?. Ska på VUL igen om ungefär två veckor för att förhoppningsvis då få se ett litet tickande hjärta. Håller mig ganska neutral sålänge, vill liksom inte ta ut glädjen i förskott den här gången också.

Är i vecka 5+6 nu.

• Threepointonefour

Går in i vecka 7 idag, har knappt haft några spottings i trosskyddet idag, så det känns betryggande. Hoppas att kallelse för uppföljningsVUL ramlar ner i brevlådan imorgon.

Det är lite intressant hur folk (i min närhet dvs) reagerat när jag berättat om min oro - dessa vet också om min historik. Får kommentarer som ?Ja guuud, alltså en väninna till mig fick föda sitt döda barn i toaletten i vecka typ 20? och ?ingenting är ju säkert även om man ser ett litet hjärta!?... Ja, jag vet, men SNÄLLA?! Blä.

• Threepointonefour

Oj, jag missade ju helt: är 28 år!

Fick idag tid för mitt uppföljande VUL efter akutbesöket; på onsdag morgon (nästa vecka). Jag hoppas så, så, så att vi ser ett litet tickande hjärta denna gång. Om allt ser bra ut har jag första träff med barnmorska den tjugonde, det vill säga dagen efter...

• Threepointonefour
    Filippa85 skrev 2018-09-12 15:25:40 följande:

Du har inte haft några fler spottings eller värk? Igår kom det lite blod när jag torkade mig, men sedan ingenting mer under natten och dagen idag. Använder NC och tempen var fortsatt hög i morse och brösten som vanligt, kanske lite mer värk i magen men ingen direkt smärta. 

Blir direkt orolig och inställd på att det är ett kommande MF även om jag hoppas in i det sista. 

Jag har fortsatt brunt i trosskyddet varje dag, ibland lite mer och ibland mindre. Tycker dock att färgen ljusnat lite, eller så håller jag bara på att bli helt sinnessjuk. Men har inte ont och inget färskt blod! Försöker liksom hitta en balans i att hålla hoppet uppe och att vara realistisk utan att bli pessimistisk. Svårt!
  • Threepointonefour
    anjipanji skrev 2018-09-12 18:53:54 följande:

Mina symptom varierar lite mellan dagarna, men jag känner att jag har träningsvärk/att magen spänner samt att det känns som att jag sträcker mig i magmusklerna då och då. Kanske beror på att jag redan varit gravid och att symptom kommer snabbare då? Sedan mår jag illa men än så länge (peppar peppar) så är det hanterbart. Hoppas verkligen att jag slipper må som förra gången. Brösten spänner också massor och någon drar i huvudströmbrytaren i min hjärna varje dag/kväll så trött är jag. Haha har de flesta symptom man kan ha. Hypokondriker? :p

Skriver under på varenda symtom, så då kan vi vara hypokondriker ihop! Haha
  • Threepointonefour
    anjipanji skrev 2018-09-12 19:00:43 följande:

Har du fått en kallelse nu till VUL? Hoppas att det är snart så du slipper gå runt och känna denna oro. Jag håller tummar och tår för att det ska gå bra!

Jag ska dit nästa onsdag :) är i 7+3 då, så då borde de kunna se ett hjärta om det finns något.
  • Threepointonefour

Nu börjar vi bli ganska många och det är svårt att hålla reda på alla tycker jag... Går det att skapa en hemlig och sluten grupp på facebook UTAN att behöva skriva sin mailadress eller riktiga namn här?

• Threepointonefour

Har förstått att det går att göra så den blir sökbar men att inget innehåll eller medlemmar visas för andra (ingen behöver alltså här skriva ut namn eller mail) - dock kommer alltid skaparen/administratören synas, och det är jag inte så sugen på såhär tidigt...

• Threepointonefour

Hej på er, hur mår ni och hur har helgen gått? Idag går jag in i vecka 8, räknar ner till ultraljudet på onsdag. Blödningarna och spottings har lyst med sin frånvaro dock, så det känns jätteskönt att det gett med sig. Vill så gärna se ett litet hjärta på onsdag...

MEN, jag har de senaste dagarna börjat kräkas. Mår så oerhört illa nu för tiden _efter_ att jag ätit? Någon mer? Jag trodde man mådde illa och kräktes framförallt vid tom mage, typ morning sickness. Har också sovit en sväng på eftermiddagen både igår och idag.

Svar på tråden BF Maj 2019 Stockholm