Inlägg från: Filippa85 |Visa alla inlägg
  • Filippa85

BF Maj 2019 Stockholm

Hej!

Bor på Kungsholmen, BF 15 maj och gravid med nr 2 efter ca 1 år och 3 tidiga MF. (Hade ett MA och behövde skrapad innan mitt första barn), det enda jag kan säga är att när sitt barn väl är fött är varenda MF och MA glömda (även om de gör ont när det väl händer). Vet såklart inte hur detta slutar men får starkare plus och fler symtom för varje dag så väljer att vara positiv och glad.

Min tidigare graviditet var väldigt okomplicerad och mådde aldrig illa osv. Nu känner jag ?aktivitet i magen?, ser tydliga ådror i brösten samt känslan av att jag har mat upp i halsen typ...

Håller tummarna för oss alla och det ska bli spännande att följas åt!

• Filippa85
    Threepointonefour skrev 2018-09-11 20:14:40 följande:

Oj, jag missade ju helt: är 28 år!

Fick idag tid för mitt uppföljande VUL efter akutbesöket; på onsdag morgon (nästa vecka). Jag hoppas så, så, så att vi ser ett litet tickande hjärta denna gång. Om allt ser bra ut har jag första träff med barnmorska den tjugonde, det vill säga dagen efter...

Du har inte haft några fler spottings eller värk? Igår kom det lite blod när jag torkade mig, men sedan ingenting mer under natten och dagen idag. Använder NC och tempen var fortsatt hög i morse och brösten som vanligt, kanske lite mer värk i magen men ingen direkt smärta. 

Blir direkt orolig och inställd på att det är ett kommande MF även om jag hoppas in i det sista. 
  • Filippa85
    Threepointonefour skrev 2018-09-16 17:24:04 följande:

Hej på er, hur mår ni och hur har helgen gått? Idag går jag in i vecka 8, räknar ner till ultraljudet på onsdag. Blödningarna och spottings har lyst med sin frånvaro dock, så det känns jätteskönt att det gett med sig. Vill så gärna se ett litet hjärta på onsdag...

MEN, jag har de senaste dagarna börjat kräkas. Mår så oerhört illa nu för tiden _efter_ att jag ätit? Någon mer? Jag trodde man mådde illa och kräktes framförallt vid tom mage, typ morning sickness. Har också sovit en sväng på eftermiddagen både igår och idag.

Hej! Skönt, mina spottings har också försvunnit helt! Går in i v.7 imorgon och har tänkt ringa och boka ett VUL för att vara på säkra sidan innan jag ringer för inskrivning hos BM. 

Jag mådde inte illa en dag under min graviditet när jag väntade min dotter men nu mår jag illa och framförallt kvällstid! Börjar dock komma mer och mer på morgonen (har dock inte kräkts ännu) men så osugen på all mat samt känns som att jag ska kräkas vilken sekund som helst. Försöker se det positiva i att ha symtom, något som jag knappt hade med dottern. Har också fått ondare och ondare i brösten och känner mig väldigt öm.
  • Filippa85
    anjipanji skrev 2018-09-20 20:07:18 följande:

Har haft mindre blödningar senaste dagarna. Håller tummarna för att allt är bra ändå. Men är sjukt orolig :( 6 hela dagar kvar till VUL.

Någon mer som är orolig/blöder?

Hej! 

Jag har haft totalt 3 små blödningar med ca 1 veckas mellanrum, nu senast i lördags så började det med att jag svimmade i badrummet, fick ont i magen och ryggen och kom även en liten blödning, blev jättenojig och ställde in mig på det värsta, tyckte även att brösten blev mindre och kändes mindre osv. Ringde igår och fick komma på VUL idag (en avbokningstid). Idag fick jag se hjärtat slå och storleken var korrekt med hur långt gången jag är (7+0). 

Hade även blödning under graviditet med min dotter så det behöver inte vara farligt. Blödningarna under mina 2 MF har varit något annat, kraftiga med klumpar samt smärta i samband, har inte varit någon tvekan då om att det varit MF. 

Lycka till och hoppas allt går bra på VUL!
Svar på tråden BF Maj 2019 Stockholm