Inlägg från: Daniellac |Visa alla inlägg
  • Daniellac

BF Maj 2019 Stockholm

Heeej!

Jag plussade på stickan i lördags morse, lite oplanerad graviditet och jag är fortfarande lite halvt chockad men är så pirrig i hela kroppen, känns ungefär som att jag är nykär haha! Kul att få följa varandra här! 

Jag är 28 år och bor i Stockholm :) BF 13/5 

• Daniellac
    Tycker det här är så svårt, känns verkligen som en helt ny värld för mig. Men när bokar man tid till barnmorskan? Ni som har barn, finns det någon mottagning att rekommendera i Sthlm? :) Är det jag som bokar in ett tidigt ultraljud eller hur funkar det? Jag trodde det första skulle göras i v 19 typ. 
  • Daniellac
    anjipanji skrev 2018-09-10 20:32:22 följande:

Jag har ringt och skrivit in mig idag och bad då om tid också för ett tidigt ultraljud (brukar vara kring v 8+0). Fick tid till VUL 27e sep och 1a tid till BM 15 okt. Med mitt första barn bad jag nog om ett ännu tidigare besök till BM om jag inte missminner mig där vi pratade lite om hälsa, oro m,m. Sen kommer vi säkert göra KUB test denna gång också och har för mig att vi gjorde det i v 14 med förra. Alla extra tester/ultraljud bekostar man själv, men kan få hjälp att boka av sin BM.

Jag valde den här gången en BM som låg bra till mot mitt och sambons jobb och med egen ultraljudavdelning. De hade också fått bra betyg. Men får man någon man inte trivs med kan man (och ska man enligt mig) byta.

Åh tack snälla för dina svar!. Jag har nu bokat in en tid hos BM 10 oktober, jag tänkte också lite praktiskt och tog ett som låg nära jobbet. Hade gärna velat träffa BM tidigare än så men har en resa inplanerad och kommer vara iväg i tre veckor. Allt känns så omtumlande när vi inte har planerat för att bli gravida, men herregud så mysigt det ska bli!! :)))
  • Daniellac

Så roligt med en grupp att följa!! Hur mår alla blivande då? Jag själv känner inte särskilt mycket förutom ganska så ömma bröst och kanske lite extra trött. Nästan så att jag börjar undra om jag borde ta nytt gravtest! :D

• Daniellac
    nuärdetvårtur skrev 2018-09-13 19:55:55 följande:

Hej! Grattis till alla plus, jag hoppar gärna in här också. Är 26 år, bor i Nacka och har BF 8 maj. Var på supertidigt VUL idag (är i 6+1) och fick se ett hjärta blinka till mig. :)

PS - Så lyxigt att ha BF i maj, bästa månaden att fylla år i för barnet, vi slipper vara höggravida under sommaren och det är ljust och fint ute!

Grattis till dig!! Vad roligt med det lilla blinkande hjärtat, hur kändes det? Är detta din första graviditet? Åh jag håller helt med dig, jag älskar maj!!
  • Daniellac
    nuärdetvårtur skrev 2018-09-14 08:37:23 följande:

Tack!! Ja, det var en sån stor lättnad. Detta är första barnet och jag har haft två missfall senaste året (Ma o ofostrig) så ultraljud har inte varit en positiv upplevelse tidigare, men nu så!

Har inte hunnit läsa igenom hela tråden, men hur känns allt för dig? Första barnet för dig med såg jag :)

Åh då förstår jag verkligen din lättnad! Vad glad jag blir för din skull :) Jag känner mig ganska förvirrad ärligt talat, den här veckan har varit så konstig (plussade i lördags). Tröttheten slog till rejält i onsdags och jag vaknar flera gånger på nätterna. Men jag är självklart jätteglad, vågar dock inte hoppas för mycket. Har VUL 24/9 så det ska bli skönt att få göra :)
  • Daniellac
    GabbSon skrev 2018-09-14 17:27:44 följande:

Jag är också nyfiken på att många av er skriver om tidigt ultraljud, bad ni om det själva eller blev ni erbjudna? Det är inte standard vad jag förstår?

Jag ringde Bm första gången i veckan och fick tid 9/10 för inskrivning. Jag är i vecka 6 nu. Hon sa inget om nåt tidigt ultraljud eller något annat. Jag sa även att jag är så orolig för mf, särskilt då det tog oss 1 år att få ett plus (vilket kändes som en evighet) men då sa Bm bara att mf är mycket vanligare än man tror och att "nästan alla kvinnor får det nån gång". Jag blev inte lugnare direkt....

Hur mår alla??

Jag ringde själv min gynekolog och bokade en tid för det faktiskt. När jag ringde barnmorskan sa hon inte heller något om det, eller jo hon sa i princip att det är ganska onödigt att göra. Men om man är en väldigt orolig person så kunde det vara bra. Vet dock inte hur mycket det kostar, min tanke var att det kostar som ett vanligt ?gyn-besök? men nu blir jag osäker. Men oj vilken oskön barnmorska som sa sådär.. :/

Jag mår rätt bra förutom spända/större bröst, trötthet och att jag känner mig ganska förvirrad haha. Har du några känningar?
  • Daniellac

Hej!

Jag fick tyvärr missfall förra veckan i onsdags. Började först med brunaktiga flytningar och ett par dagar efter färskt blod i samband med kraftig mensvärk. Önskar er lycka till i graviditeten och hoppas allt går bra för er :)

• Daniellac
    anjipanji skrev 2018-09-27 20:14:44 följande:

[quote=79092067][quote-nick]Daniellac skrev 2018-09-27 15:09:45 följande:[/quote-nick]Hej!

Jag fick tyvärr missfall förra veckan i onsdags. Började först med brunaktiga flytningar och ett par dagar efter färskt blod i samband med kraftig mensvärk. Önskar er lycka till i graviditeten och hoppas allt går bra för er :)[/quote

Jag med :( Fast i lördags.

Åh vad tråkigt att höra :( Det var verkligen jobbigare än vad jag hade trott så förstår vad du går igenom. Önskar dig all lycka framöver!!
Svar på tråden BF Maj 2019 Stockholm