Inlägg från: nuärdetvårtur |Visa alla inlägg
  • nuärdetvårtur

BF Maj 2019 Stockholm

Hej! Grattis till alla plus, jag hoppar gärna in här också. Är 26 år, bor i Nacka och har BF 8 maj. Var på supertidigt VUL idag (är i 6+1) och fick se ett hjärta blinka till mig. :)

PS - Så lyxigt att ha BF i maj, bästa månaden att fylla år i för barnet, vi slipper vara höggravida under sommaren och det är ljust och fint ute!

• nuärdetvårtur
    Daniellac skrev 2018-09-13 20:41:30 följande:

Grattis till dig!! Vad roligt med det lilla blinkande hjärtat, hur kändes det? Är detta din första graviditet? Åh jag håller helt med dig, jag älskar maj!!

Tack!! Ja, det var en sån stor lättnad. Detta är första barnet och jag har haft två missfall senaste året (Ma o ofostrig) så ultraljud har inte varit en positiv upplevelse tidigare, men nu så!

Har inte hunnit läsa igenom hela tråden, men hur känns allt för dig? Första barnet för dig med såg jag :)
  • nuärdetvårtur
    miniR skrev 2018-09-14 11:19:14 följande:

Åhh så mysigt!! Grattis! :) Hoppas vi också får se något sånt på onsdag! Vad går man igenom? Hur går det till på mötet? 

Tack så jättemycket, känns fantastiskt! Jag håller verkligen tummarna för dig. :D Visst hade du haft lite spottings? Om det kan göra dig eller någon annan mindre orolig så kan jag nämna att jag haft rosa spottings till och från fr 5 samt att jag hade en genombrottsblödning (då rött blod) 14 dagar efter ÄL.

Vi pratade inget alls nästan, jag ville bara veta om <3 slog eller ej. Så jag la mig i gynstolen, gynekologen stoppade in ultraljudspinnen och så förklarade han vad allt var. Så himla coolt! Han sa också att när man sett hjärtat slå på ett lagom stort barn så är missfallsrisken liten. Hur känner du inför ditt möte på ons?
  • nuärdetvårtur

[quote=79053280][quote-nick]Grubb87 skrev 2018-09-14 16:35:12 följande:[/quote-nick]

Hej! Ni som redan varit på UL, har ni bokat denna privat och betalt då? Jag ska på inskrivningsamtal den 28e men då är det ju inget ul bara samtal ovh kanske blodprov?

Jag funderar en hel del på det här med tidigt ultraljud. Är i vecka 7 (6+2). Det är mest för att man vill vara säker på att hjärtat slår liksom?

Hej! Jag fick det via min BM (går på Mama Mia). Man kan få betala själv eller få det bekostat. Oftast beror det på om BM bedömer att det är medicinskt motiverat eller ej. ?Bara? nyfikenhet får man oftast betala själv, men vid stark oro kan man få det gratis. Men olika BM verkar olika generösa med detta...

På inskrivningen görs inget ultraljud utan man pratade, tog blodprov och kollade efter proteiner i urinen och lite sånt.

• nuärdetvårtur
    Daniellac skrev 2018-09-14 18:41:07 följande:

Åh då förstår jag verkligen din lättnad! Vad glad jag blir för din skull :) Jag känner mig ganska förvirrad ärligt talat, den här veckan har varit så konstig (plussade i lördags). Tröttheten slog till rejält i onsdags och jag vaknar flera gånger på nätterna. Men jag är självklart jätteglad, vågar dock inte hoppas för mycket. Har VUL 24/9 så det ska bli skönt att få göra :)

Tack! :) Tror jag förstår känslan! Det verkar extremt vanligt med svajigt känsloliv i början... Och snart har du tid för vul, så skönt, då kanske du kan våga hoppas lite mer?
  • nuärdetvårtur
    miniR skrev 2018-09-15 13:53:18 följande:

Otroligt spännande att få höra din story! Nej, jag har (peppar, peppar) inte haft några spottings, men man håller på o känner efter lite för mycket generellt tycker jag, tex så kändes det som om brösten slutatde ömma häromdagen o jag började läsa en massa, haha.. Inte ok. Man ska nog bara låta allt hända naturligt. Är det tänkt så är det liksom. :) Är du likadan, eller hanterar du det bra? 

Jag hoppas också att vi ska få se ett hjärta slå, skulle kännas mer verkligt då på något sätt. Annars är jag mest förväntansfull! Återkommer om hur det gick! :) 

Då blandade jag ihop dig med någon, sorry! Skönt att slippa spottings och sånt, men hela den här ?känna-efter-grejen? kan göra en duktigt utmattad. Haha, man ska hålla sig borta från google... jag är likadan, kommer på mig själv med att hoppas på att må illa...:S

Håller alla tummar att det går bra imorgon! :)
  • nuärdetvårtur
    miniR skrev 2018-09-18 13:51:39 följande:

Tack, gick fint! Vi såg ett hjärta slå! Och allt såg väldigt bra ut. Det är ju väldiigt skönt, känns lite mer på riktigt då! :) 

Å, vad fantastiskt! Grattis :D hur långt gången visade ultraljudet på?
  • nuärdetvårtur
    Daniellac skrev 2018-09-27 15:09:45 följande:

Hej!

Jag fick tyvärr missfall förra veckan i onsdags. Började först med brunaktiga flytningar och ett par dagar efter färskt blod i samband med kraftig mensvärk. Önskar er lycka till i graviditeten och hoppas allt går bra för er :)

Å vad trist att höra! Så orättvist, beklagar verkligen... ta hand om dig! Och tack för lyckönskningen :)
  • nuärdetvårtur
    Daniellac skrev 2018-09-27 15:09:45 följande:

Hej!

Jag fick tyvärr missfall förra veckan i onsdags. Började först med brunaktiga flytningar och ett par dagar efter färskt blod i samband med kraftig mensvärk. Önskar er lycka till i graviditeten och hoppas allt går bra för er :)

Å vad trist att höra! Så orättvist, beklagar verkligen... ta hand om dig! Och tack för lyckönskningen :)
  • nuärdetvårtur
    Sobika skrev 2018-09-27 20:32:06 följande:

Som anjipanji skrev är det bara att skriva meddelande till mig för er som vill vara med i fb-gruppen. Den är hemlig så ingen kan se att man är med i den <3

Funkar att skriva till mig också för att gå med i fb-gruppen :)
Svar på tråden BF Maj 2019 Stockholm