Inlägg från: anjipanji |Visa alla inlägg
  • anjipanji

BF Maj 2019 Stockholm

Daniellac skrev 2018-09-10 19:27:48 följande:

Tycker det här är så svårt, känns verkligen som en helt ny värld för mig. Men när bokar man tid till barnmorskan? Ni som har barn, finns det någon mottagning att rekommendera i Sthlm? :) Är det jag som bokar in ett tidigt ultraljud eller hur funkar det? Jag trodde det första skulle göras i v 19 typ. 

Jag har ringt och skrivit in mig idag och bad då om tid också för ett tidigt ultraljud (brukar vara kring v 8+0). Fick tid till VUL 27e sep och 1a tid till BM 15 okt. Med mitt första barn bad jag nog om ett ännu tidigare besök till BM om jag inte missminner mig där vi pratade lite om hälsa, oro m,m. Sen kommer vi säkert göra KUB test denna gång också och har för mig att vi gjorde det i v 14 med förra. Alla extra tester/ultraljud bekostar man själv, men kan få hjälp att boka av sin BM.

Jag valde den här gången en BM som låg bra till mot mitt och sambons jobb och med egen ultraljudavdelning. De hade också fått bra betyg. Men får man någon man inte trivs med kan man (och ska man enligt mig) byta.
  • anjipanji
    Preggo90 skrev 2018-09-10 21:34:36 följande:

Oj! Massa frågetecken var inte meningen! Det blev så fel iPhones emojis :P

P.s är 28 år och kommer från Karlstad! :)

Får göra vanliga hederliga emojis istället :D

Grattis! Du är självklart välkommen att hänga i denna tråden också- om du vill.
  • anjipanji
    miniR skrev 2018-09-11 01:07:27 följande:

Hej tjejer! Jag är 32 år & bor även jag i Stockholm. Är gravid i vecka 7 & detta är vårat första! Allt är väldigt spännande, mycket nytt och så. Mysigt med majbebisar! ?????? Ska bli kul att följa denna tråd och Grattis till er alla!

Jag mår inte illa ännu (peppar,peppar) men mina bröst håller på att sprängas, haha.. ????

BF beräknat 6e maj enligt kalkyl men vi ska till Sofiahemmet den 18e på tidig koll.

Hoppas det är okej att jag hakar på denna grupp :)

Välkommen och grattis! Det är bara att haka :) ska bli kul att höra hur det gick den 18e. Tror du är först med VUL och har BF först i gruppen.
  • anjipanji
    anjipanji skrev 2018-09-10 19:11:18 följande:

Tänkte göra en kort lista om vem vi är hitills i tråden :)

Anjipanji, 36 år, Spånga, 2a barnet, BF 10/5

Grubb87, 30/31 år, Täby, 1a barnet, BF 9/5

Kallamakka, xxår, Stockholm, 1a barnet, BF x/5

Threepointonefour, xxår, Haninge, 1a barnet, BF x/5

Filippa85, 32/33år, Kungsholmen,2a barnet, BF 15/5

Gabbson, xxår, Stockholm, 1a barnet, BF x/5

Daniellac, 28 år, Stockholm, 1a barnet, BF 13/5

miniR, 32 år, Stockholm, 1a barnet, BF 5/5

Återkom gärna med den info som saknas eller om något är fel- men bara om ni vill såklart!

• anjipanji

Threepointonefour, 28 år, Haninge, 1a barnet, BF 4/5

Gabbson, xxår, Stockholm, 1a barnet, BF x/5

Uppdaterar med jämna mellanrum :)

• anjipanji
    anjipanji skrev 2018-09-11 20:28:22 följande:

Gabbson, 28 år, Stockholm, 1a barnet, BF 16/5

• anjipanji
    Daniellac skrev 2018-09-11 21:45:15 följande:

Så roligt med en grupp att följa!! Hur mår alla blivande då? Jag själv känner inte särskilt mycket förutom ganska så ömma bröst och kanske lite extra trött. Nästan så att jag börjar undra om jag borde ta nytt gravtest! :D

Mina symptom varierar lite mellan dagarna, men jag känner att jag har träningsvärk/att magen spänner samt att det känns som att jag sträcker mig i magmusklerna då och då. Kanske beror på att jag redan varit gravid och att symptom kommer snabbare då? Sedan mår jag illa men än så länge (peppar peppar) så är det hanterbart. Hoppas verkligen att jag slipper må som förra gången. Brösten spänner också massor och någon drar i huvudströmbrytaren i min hjärna varje dag/kväll så trött är jag. Haha har de flesta symptom man kan ha. Hypokondriker? :p
  • anjipanji
    Threepointonefour skrev 2018-09-12 18:46:46 följande:

Jag har fortsatt brunt i trosskyddet varje dag, ibland lite mer och ibland mindre. Tycker dock att färgen ljusnat lite, eller så håller jag bara på att bli helt sinnessjuk. Men har inte ont och inget färskt blod! Försöker liksom hitta en balans i att hålla hoppet uppe och att vara realistisk utan att bli pessimistisk. Svårt!

Har du fått en kallelse nu till VUL? Hoppas att det är snart så du slipper gå runt och känna denna oro. Jag håller tummar och tår för att det ska gå bra!
  • anjipanji
    Jellybeans skrev 2018-09-12 21:54:19 följande:

Hej!

Jag är gravid ca vecka 4.

Bor i Stockholm:)

Jag är så svullen i magen, är/var ni det med så tidigt? Kan inte komma i mina vanliga byxor..

Tar dock hormoner pga ivf, kanske är det dock?

Skönt att höra från några andra som ligger jämnte i tid ungefär:)

Grattis! Jag känner mig också lite svullen. Men det kan nog gå upp och ner med det. Med min första så kräkte jag i 3 månader men behövde ändå mammakläder i v 13 hihi. Vet inte om hormonerna kan påverka men låter ju som en trolig anledning.
  • anjipanji

Gabbson, 28 år, Stockholm, 1a barnet, BF 16/5

Jellybeans, xxår, Stockholm, x barnet, BF x/5

Svar på tråden BF Maj 2019 Stockholm