BF Maj 2019 Stockholm
Tack!! Spännande, jag hör av mig kring det! Men av det jag kollat runt så tar de en massa prover på mamman och inte så mycket på fostret. Vad har ni hört kring det?
Tack!! Spännande, jag hör av mig kring det! Men av det jag kollat runt så tar de en massa prover på mamman och inte så mycket på fostret. Vad har ni hört kring det?
Håller tummarna för att illamåendet inte blir värre. Hur länge höll det i sig förra gången för dig? När är det vanligt att det kickar in? Jag mår inte så illa men känner mig mätt så fort jag tar en tugga. Och då känns det som att jag kommer spy om jag tar en till. Den är lite jobbig så hoppas det släpper. Känner du/ni också så?
Hej!
Nu har jag skapat en hemlig FB grupp där vi kan fortsätta prata!
Jag tror ni kan sända meddelande direkt till mig på familjeliv med e-mailadress gärna också en kort beskrivning hur er profilbild ser ut så jag vet att jag lägger till rätt person. Annars kan ni skriva direkt här så lägger jag till er ????
Hej alla! Jag joinar gärna också denna tråd. Tog ut min spiral i början av aug och plussade igår :o :D så det var lite oväntat, så snabbt men så kul!! Jag är 27 och bor i Sthlm, inga barn sen tidigare :)
Jag ringde mvc imorse och fick en tid i mitten på oktober, känns så långt bort just nu dock.. men vad brukar man göra på första besöket?
Nu börjar vi bli ganska många och det är svårt att hålla reda på alla tycker jag... Går det att skapa en hemlig och sluten grupp på facebook UTAN att behöva skriva sin mailadress eller riktiga namn här?
Hej på er, hur mår ni och hur har helgen gått? Idag går jag in i vecka 8, räknar ner till ultraljudet på onsdag. Blödningarna och spottings har lyst med sin frånvaro dock, så det känns jätteskönt att det gett med sig. Vill så gärna se ett litet hjärta på onsdag...
MEN, jag har de senaste dagarna börjat kräkas. Mår så oerhört illa nu för tiden _efter_ att jag ätit? Någon mer? Jag trodde man mådde illa och kräktes framförallt vid tom mage, typ morning sickness. Har också sovit en sväng på eftermiddagen både igår och idag.
Hej! Ni som redan varit på UL, har ni bokat denna privat och betalt då? Jag ska på inskrivningsamtal den 28e men då är det ju inget ul bara samtal ovh kanske blodprov?
Jag funderar en hel del på det här med tidigt ultraljud. Är i vecka 7 (6+2). Det är mest för att man vill vara säker på att hjärtat slår liksom.
Hej, 31 år BF 12 maj 2019 Stockholm, första barnet. Följs gärna åt i tråden <3
Hej alla mammor! Vill bara puffa för FB tråden vi startat och hoppas fler hoppar på :)
Känner mig lite otålig just nu och vill att kommande 10 dagar ska rusa förbi så jag äntligen får se ett litet hjärta! (Förhoppningsvis i alla fall).
Har ni börjat få några cravings eller kännt av nått ni inte pallar längre?
[quote=79066832][quote-nick]Mimmzan skrev 2018-09-18 19:17:23 följande:[/quote-nick]Hejsan allihopa! Jag plussade i förrgår och detta blir då mitt andra barn ! Min dotter är 14 månader snart och blev till via insemination, varit ofrivilligt barnlös och under de åren jag och sambon varit ihop så har vi aldrig lyckats på egen hand men nu helt plötsligt har vi det och jag är i chock !! Hoppas den lilla vill stanna kvar bara för då har jag bf den 26 maj - 19 så hinner bara jobba ca 5 månader innan jag ska föda barn igen och gå på mamma ledigt :) vi bor i Haninge och jag är 26 år gammal men blir 27 i mars Blir det någon Facebook grupp ??[/
Vi har startat en facebookgrupp! Sänd ett meddelande direkt till mig här på FL med mailadress till din facebook så lägger jag till dig!
[quote=79069469][quote-nick]Whoisshe skrev 2018-09-19 14:33:34 följande:[/quote-nick]Hej! Plussade igår/idag.
Väntar andra barnet, BF 30 Maj! Är 32, bor närheten av Farsta! :)
Finns det nån Facebook grupp? :)[/
Grattis! Det finns en FB grupp. Vi är några få än så länge men blir sakta men säkert fler :) DMa mig din mailadress så lägger jag till dig!
Har haft mindre blödningar senaste dagarna. Håller tummarna för att allt är bra ändå. Men är sjukt orolig :( 6 hela dagar kvar till VUL.
Någon mer som är orolig/blöder?
Hej allihopa!
Jag fick tyvärr missfall för några dagar sedan. Har lämnat över FB gruppen till de andra mammorna så om ni vill vara med så kontakta Sobika direkt.
Önskar er alla lycka till!
[quote=79092067][quote-nick]Daniellac skrev 2018-09-27 15:09:45 följande:[/quote-nick]Hej!
Jag fick tyvärr missfall förra veckan i onsdags. Började först med brunaktiga flytningar och ett par dagar efter färskt blod i samband med kraftig mensvärk. Önskar er lycka till i graviditeten och hoppas allt går bra för er :)[/quote
Jag med :( Fast i lördags.