• Sharper

Till er styvföräldrar som är missnöjda!

Så stora problem har inte vi. Mina låter ganska banala i jämförelse. Jag kan bli irriterad på att kläder slänga hur som helst. Att man inte torkar på sin plats när man ätit och att jag får tjata på framför allt bonussonen om jag vill att de ska göra något. Sen har vi min mans exfru som kommer med lögner om sådant min man skulle gjort henne under deras förhållande, sett till att det blivit utredning på soc mm.. Men där kom min man vinnande ur striden. Det stog klart och tydligt att min man och jag hela tiden fokuserade på barnens bästa medan deras mamma fokuserade mest på det förhållande hon hade med min man innan och skyllde att som var negativt för barnen på honom.

• Sharper
    Anonym (Ts) skrev 2018-09-12 16:34:03 följande:

Ganska liknande här då, att exet håller på. Vad drivs dom av?

Det kan man undra... i hennes ögon har barnen de bäst hos henne, då skulle de få byta skola och "komma å.gå som de vill". Men HON valde att flytta flera mil.från barnens födelsehem till hennes nya kille som hon va otrogen med. Sprider rykten i samhället om min man, som i förlängningen drabbar barnen. Allt för att göra mon man illa. Men hon tänker inte på att även barnen far illa av hennes sätt.
  • Sharper
    Anonym (Ts) skrev 2018-09-13 06:04:24 följande:

Det är ju barnen som far illa och ingen annan. Det är en mycket bitter människa. Att myndigheterna går med på det

Precis. Men nu har hon förhoppningsvis fått sig en knäpp på näsan för i utredningen står det tydligt att barnen sagt att mamman säger vad de ska säga, att hon delger dom beslut (tex att dom ska "slippa bo hos pappa och börja ny skola hos henne istället) utan att prata med min man. Så dom papperna springer hon säkert inte runt med till samhället iallafall.
Svar på tråden Till er styvföräldrar som är missnöjda!