sextiotalist skrev 2018-09-13 12:27:46 följande:
Och det jag kan läsa ur detta är att de verkligen försökt (och även gjort) så mycket rätt det går.
Eftersom jag har en faster som har gjort allt för att min kusin inte ska gilla sin pappa (men misslyckades) så vet jag att det finns kvinnor/mödrar (även fäder) som skulle kunna gå över lik för att ha full kontroll över sina barn. Det förekommer.
Att man (som i ts fall) blir så frustrerad att man inte längre kan vara förlåtande är inte alls konstigt.
Vet du, det finns elaka människor i alla åldrar, även barn. Barn kan man, med rätt stöd, mjukna, men utan stöd så kommer barnen fortsätta att vara elaka mot andra.
Men mamman till dessa flickor vill tydligen uppmuntra missunsamheten hos sina döttrar, tycker tydligen det är OK med mobbing.
Ja, min sambo har två barn sedan tidigare, det har varit allt annat än problemfritt, men en sak har alltid fungerat. Båda föräldrarna har velat att barnen ska trivas överallt och när de fick sitt halvsyskon (sambons och min gemensamma) så var detta barn så välkommet även av deras mamma.
Jag skulle nog säga att vår gemensamma son är det som gjort att det fungerat bättre, för han blev en brygga mellan mig och min sambos ex.
Nu kan man likna en vårdnadstvist med vår regering.
Vi delar upp parterna i partier. Det fungerar skrämmande lika, men "då" har vi liknande rättssystem i Sverige.
Kanske lättare o förstå nu med så mycket regerings snack på tv.
1, Mamman (ex) hon är största partiet (S)
2, Barnen ,(Mannens barn) Motsvarar (M)
3, Nya familjen dom motsvarar SD (SD)
Mamman har störst förtroende ,Hon har även fått med sig (M) barnen, och driva sin politik ,som är näst störst parti,därför (S) utvald till statsminister, Hon har sista ordet. hennes talan gäller .
Nya familjen, liknas med (SD) dom fick vågmästarrollen.
Problemet är att varken S eller M vill samarbeta med SD, därför frys dom ut, dom tycker SD har en fientlig politik med massa "regler" som inte passar in i varken S eller M syn på uppfostran.
S och M tycker det ska vara fria tider och ett fritt liv,man ska själv få bestämma över sitt liv, som M nu lagt upp, vi vill bestämma själv vart vi ska bo! S går in och stöder M:s beslut och på så sätt bestämmer slut giltigt var M ska bo.
SD försöker rösta emot förslaget men har för låg majoritet för att nå ut med sin vilja, och blir överkörda.
Får S och M med sig socialtjänsten som motsvarar folket, så har SD inget o säga till om.
För att SD ska kunna driva sina frågor så måste dom samarbeta och förlika sig med det mesta, dämpa/välja bort sina största krav o regler dom gick till val med. på så sätt kan dom få vara med o bestämma lite i alla fall. men kan gott och väl hamna utanför.
Bara för att SD har en massa krav o regler dom tycker är rätt så menas inte att dom går igenom, utan kan bli ut buade av ung vänster som (skolan och vänner representerar)
Det SD kan göra är o söka stöd hos L och C samt MP som motsvarar familjerätten , får dom stöd där så får dom lite mer mandat, kanske få till umgänge varannan helg.
Hoppas folket nu förstår hur en vårdnadstvist av det här slaget fungerar?