• Anonym (oj)

Till er styvföräldrar som är missnöjda!

Anonym (Ts) skrev 2018-09-12 16:18:55 följande:

Ingen?

nä. är nog ganska speciella personer som råkar ut för så speciella problem.
  • Anonym (oj)
    Ess skrev 2018-09-15 17:22:54 följande:

Det är en sak jag funderar över eftersom jag får enbart en massa påhopp av skribenter på detta forumet om hur hemsk jag är och hur synd det är om makens tidigare barn.

Jag skiter totalt i dem för jag anser/ansåg dem som bortcurlade och totalt verklighetsfrämmande, och vi har inget alls överhuvudtaget gemensamt. Men ändå så hör de av sig och vi träffas fortfarande nu som vuxna, hur kan det komma sig?

de vill väl träffa sin pappa och du har ju skrivit förut att ni inte gör saker eller umgås med andra på varsitt håll så det beror väl på det. eller menar du att de vill träffa bara dig?
  • Anonym (oj)
    Ess skrev 2018-09-15 17:39:29 följande:

De kan ringa till mig med. Främst så vill de träffa hela familjen.

mm
  • Anonym (oj)
    Anonym (Vuxet) skrev 2018-09-23 09:17:56 följande:
    Nu förstår man hur konflikter med ex i styvfamiljer börjar. Hon har en önskan om att få göra något med sitt eget barn och får som svar att hon kan göra det med dig och dina barn? Och nu sitter du och är nöjd för att han minsann har visat henne?

Det handlar alltså inte om att det inte gick eller att det skulle stöka till det för er utan om att visa att ni är de viktiga? Men grattis, hoppas att hon gör likadant mot er när ni får behov av att byta någon gång.
    och hon känner sig viktig av att hennes man föreslår att hon ska få umgås med hans ex
  • Anonym (oj)
    Anonym (Annan) skrev 2018-09-23 09:38:01 följande:
    Jag måste bara fråga - har du läst tråden? Har du ens läst inlägget som du svarar på?

Efter att ts och ts barn under lång tid fått stå tillbaka för exet börjar ts sambo äntligen stå upp för sin nuvarande sambo istället för att ge efter för sitt ex, och du tror att han då startade konflikten?

Intressant tolkning.
    du kan ju inte ha läst inläggen av den som skrev det vi reagerade på
    i hennes fall handlar det mest om att biomamman en kväll skickade en bild på tonårssonen där HON SJÄLV VAR MED111!! fattar du vilken utstuderad subba? det blev en hel jävla tråd om det för att hon som kallar sig bonusmamma i den här tråden blev så osäker och ledsen över det tilltaget
  • Anonym (oj)
    Anonym (Annan) skrev 2018-09-23 09:54:35 följande:
    Jaha så det är inlägg i den tråden som du svarar på här, i den hör tråden?
    men herregud människa, du kan väl trycka på visa endast
    hon skriver om det i den här tråden också och så jävla många inlgäg har hon ju inte skrivit att du inte orkar läsa dem
    eller
  • Anonym (oj)
    Ess skrev 2018-09-25 15:44:56 följande:
    Nu har jag uppfostrat mina barn, så det är inte en chans att de bär sig så illa åt. Jag står inte själv heller och tar skit från mina ungar.
    Inte ens makens bortskämda, curlade ungar hade vågat bära sig åt så, varken här eller hos mamman.
    är det inte du som har en unge som du inte ens får iväg till skolan
  • Anonym (oj)
    Ess skrev 2018-09-25 16:43:03 följande:
    Inte får iväg?
    Jag har en som har varit/är hemma mycket pga sjukdom.
    De andra är väl rätt normala och tycker det är kul ibland och tråkigt ibland.
    sjukdom ? hemmasittarsjukdomen ?
  • Anonym (oj)
    Ess skrev 2018-09-25 16:55:08 följande:
    Ha ha,nej inte den. 
    ha, ha, det har du ju själv skrivit att det är
    säg till om jag ska länka tråden
  • Anonym (oj)
    Anonym (Bonusmamma) skrev 2018-10-24 10:02:18 följande:
    Jag förhörde honom inte. Han satte på högtalartelefonen direkt när hon ringde så jag hörde allt. Och det var helt på hans eget initiativ. Inget som jag har begärt eller önskat att han ska göra.

Och varför skulle hon fråga honom om lån av en ganska personlig sak?

Gränslöst tycker jag.
    skulle inte din kille enligt överenskommelsen er emellan inte alls ha den typen av kontakt med henne, högtalartelefon eller inte? du sa ju i din egen tråd och även här att han minsann gjort ett och annat klart för henne nu

verkar ju funka klockrent det där du
Svar på tråden Till er styvföräldrar som är missnöjda!