• Anonym (Mm)

Till er styvföräldrar som är missnöjda!

Pope Joan II skrev 2018-09-21 09:38:18 följande:

Jag har heller aldrig i hela mitt liv haft en man som inte själv klarat att freda sig, ha de relationer han vill och sätta de gränser han känt sig bekväm med att ha.

Men tydligen så finns det de som är totalt inkapabla att göra det och som behöver en kvinna (eller två) som kan snitsla banan åt dem. Förefaller vara samma mekanismer i farten när det gäller en del män och deras mödrar. De kan uppenbarligen ha varit helt ovetande om hur incestuös, avskyvärd, obehaglig och allt annat negativt deras relation till sina föräldrar - främst mamman - är och har varit fram tills dess att de träffar den kvinna som mer än gärna redogör för hur det ligger till och förmår dem att avsluta relationen.

Det i sin tur brukar vara samma kvinnor som pratar om mini wivessyndrom när det handlar om deras mäns tonårsdöttrar. 

Men konstiga kvinnor finns förstås på båda sidorna. De existerar i lika hög grad bland ex-partners som bland de nuvarande. Dock är båda sidorna lika ovilliga att medge att så är fallet. Precis exakt som att det bara finns usla svärmödrar men inga ruttna svärdöttrar.

Är det samma kvinnor som pratar om att deras män har incestuös relation till sin mamma som pratar om mini-wives-syndrom?
  • Anonym (Mm)
    Anonym (Linn) skrev 2018-09-21 23:58:59 följande:

Mini-wife? Är det när en man och hans tonårsdotter lever ihop som ett par? Förutom sexet då?

Det där är supervanligt tror jag. Speciellt med män som bara har en dotter som är tonåring.

Nej, det handlar inte bara om tonårsdöttrar, kan vara söner och yngre barn också, det börjar ju liksom inte i tonåren utan är ett sätt att förhålla sig till sitt barn. (Och nej, det har inget samband med hurdan relation pappan har till sin egen mamma. Har aldrig hört någon som gjort den jämförelsen heller.)
  • Anonym (Mm)
    Ess skrev 2018-09-22 14:08:38 följande:

Det är nog inte helt ovanligt i kärnfamiljer heller att barnen får en beslutsrätt de inte klarar av att hantera. Det drivs väl mer till sin spets i en skilsmässofamilj där det kommer in en ny partner som inte accepterar att få sitt liv styrt av en snorunge.

Ja, och en skild förälder som inte har en annan vuxen vid sin sida längre och därpå skuldkänslor över skilsmässan? Eller som fått ta en ny roll i att vara en ansvarstagande förälder när ansvaret delats upp och det inte går att gömma sig ifrån det längre?
  • Anonym (Mm)

Nu tänker jag ta mig tid och säga att det är skönt med en tråd som vågar visa lite ilska. Här är en till som är frustrerad.
    Det är så mycket som jag är frustrerad över så jag vet inte var jag ska börja men jag vill i alla fall säga att jag känner igen mig mycket i vad som kommit fram i den här tråden.

• Anonym (Mm)
    Anonym (oj) skrev 2018-09-23 09:45:42 följande:

du kan ju inte ha läst inläggen av den som skrev det vi reagerade på

i hennes fall handlar det mest om att biomamman en kväll skickade en bild på tonårssonen där HON SJÄLV VAR MED111!! fattar du vilken utstuderad subba? det blev en hel jävla tråd om det för att hon som kallar sig bonusmamma i den här tråden blev så osäker och ledsen över det tilltaget

Men du själv då? Är allt bra i ditt liv? Varför hänger du i trådar som inte rör dig själv?
  • Anonym (Mm)
    Anonym (andra sidan) skrev 2018-09-23 10:15:58 följande:

Så då får hon inte ha sonen eftersom hon inte ville gå med dig och dina barn? Ni brukar säga att biomammorna använder barnen som maktmedel, men den här gången var det faktiskt du och din särbo som använde barnet som maktmedel.

Det handlade ju inte ens om att pappan ville vara med sonen den kvällen, utan om att visa att du är viktigare än henne. Herregud så löjligt!

Du vet ju inte ens vad följden blev eller om det ens var lämpligt att de bytte dagar så varför så hätsk?
  • Anonym (Mm)
    Anonym (Hmmm) skrev 2018-09-23 09:36:27 följande:

Håller med. Detta bevisar verkligen VARFÖR en del styvfamiljer inte fungerar.

Denna man (och styvmamman) betedde sig helt galet anser jag och den som fick lida i vanlig ordning är barnet.

Om styvmamman tyckte det vore en kul grej för hennes ungar får väl hon ta med sina ungar på det.

Vad vet du om vem som lidit och av vad?
  • Anonym (Mm)
    Anonym (Anna) skrev 2018-09-23 15:14:46 följande:

Att slita ut sin partner så som du gör - säger en del om ditt äktenskap .... 

Haha, men att han ska låta henne slita ut sig är helt okej, va? Kvinnan ska ta hand om de gemensamma barnen så att han kan ta hand om sina tidigare, ja, så ska det ju såklart vara.
  • Anonym (Mm)
    Ess skrev 2018-09-23 15:58:08 följande:

Helst ska en kvinna även ta hand om hans tidigare barn, så han kan sitta i soffan och fisa och pilla navelludd. Dessutom ska man älska hans barn som sina egna och helst sätta dem framför sina egna barn.

Ja, för du visste ju att han hade barn och då måste man köpa hela paketet.
  • Anonym (Mm)
    Ess skrev 2018-09-23 17:09:21 följande:
    Ha ha ha ha, du är för rolig!
    Självklart får en man ta hand om sina egna barn.
    Nu måste jag kolla om du förstod att jag var ironisk
Svar på tråden Till er styvföräldrar som är missnöjda!