Inlägg från: Anonym (Lolle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lolle)

Till er styvföräldrar som är missnöjda!

Min sambo har ett ex som ringer om allt möjligt också. Det kan vara om bilen, om det hänt något speciellt, om barnen. Jag vet att hon int har någon annan att fråga då hennes familj/släkt knappt existerar för henne. Men det är ok, dom var trots allt ihop i 19 år och har två barn tillsammans och då hinner man skapa band som alltid kommer finnas där. Även jag har jättebra kontakt med hans ex och har haft under alla dessa år vi varit tillsammans, vi kan fika hos varandra och pratar om det är något med barnen när min sambo är borta.

Hellre en fungerande relation åt alla håll än en massa ovänskap och intriger. Tvivlar inte en sekund på min sambos kärlek till mig heller.

• Anonym (Lolle)

Min sambo har satt ned foten många ggr och det är inget konstigt med det. Hon ringer absolut inte i onödan eller vad man ska kalla det, ibland går det flera veckor emellan. Hon går definitivt inte över några gränser vad jag tycker iaf, hon har en ny sambo och barn.

För mig var det jättekonstigt att kunna ha en sån relation från början då jag tidigare varit med män som haft barn och deras biomamma var helt rabiat konstant under många års tid. Men nu känns det så skönt, slippa allt bråk och tjafs och tillvaron är lugn. Bråkar gör de såklart emellanåt men det är inget jag blir inblandad i.

• Anonym (Lolle)
    Anonym (andra sidan) skrev 2018-10-24 09:43:20 följande:

Underbar attityd! Du är en förebild för styvmammor.

Tack! Vardagen ska fungera för alla inblandade, jag orkar inte med onödigt tjafs och slitage. Dessutom är det skönt för barnen att vi har en ganska tight familj som kan umgås.
  • Anonym (Lolle)
    Anonym (Ts) skrev 2018-10-24 10:04:41 följande:

Ja fast det hjälper ju inte om inte andra sidan har samma attityd

Försökte vara likadan i mitt förra förhållande med den rabiata biomamman, få henne att fika med oss på skolavslutningar, hjälpa till när det behövdes osv. Men hon var så inställd på att hata mig och försöka få barnen att hata mig också. Jag gjorde tillslut en orosanmälan till soc för hon var alkoholiserad, ringe och hotade mig (spelade bla in på mobilsvar och skickade sms) köpte hellre sprit för pengarna ist för att ge barnen julklappar, kallade sina barn hora/slyna/slampa osv osv.

Det slutade med att barnen bara fick vara där nångång emellanåt men tillslut orkade jag inte leva med en man som knappt tog ansvar för varken barn el hus, tampas med en fortf rabiat biomorsa el ta hand om barn som började stjäla mina saker för att sälja.
Svar på tråden Till er styvföräldrar som är missnöjda!