Inlägg från: Anonym (Hmmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmmm)

Till er styvföräldrar som är missnöjda!

Sharper skrev 2018-09-13 05:18:15 följande:
    Det kan man undra... i hennes ögon har barnen de bäst hos henne, då skulle de få byta skola och "komma å.gå som de vill". Men HON valde att flytta flera mil.från barnens födelsehem till hennes nya kille som hon va otrogen med. Sprider rykten i samhället om min man, som i förlängningen drabbar barnen. Allt för att göra mon man illa. Men hon tänker inte på att även barnen far illa av hennes sätt.
    Barnen far illa av att du och mannen stressade en ihopflytt och lät inte barnen hänga med i svängarna. Helt plötsligt kommer fler ungar in i deras familj och tränger sig in, varav en är liten bebis.
    Förstår verkligen att de hellre lever i lugnet hos sin mamma.
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Ts) skrev 2018-09-13 07:25:31 följande:

NU VILL JAG PÅMINNA EN GÅNG TILL FÖR ER SOM INTE KAN LÄSA, DETTA ÄR INGEN RÄTTFÄRDIGA ELAKA MÄNNISKOR SIDA, DETTA ÄR FÖR OSS RIKTIGA STYVFÖRÄLDRAR SOM VERKLIGEN VET VAD VI PRATAR OM.

SLUTA ATT HOPPA PÅ MINA INLÄGG ELLER NÅNS INLÄGG SOM DELAR MED SIG, NI VET INTE ETT DUGG OCH HÄR ÄR INGA IDIOTER, DET FINNS FAKTISKT VERKLIGA PROBLEM BAKOM ORDEN! SÅ LÄGG NER MED ERT VET BÄST SNACK. NI VET INTE NÅT, NI FÅR TA PÅ ORDEN OM NI SKA VARA MED HÄR, ANNARS SÖK ANNAN TRÅD! OK?

Lugna ner dig eller sök hjälp, lugnande medicin eller nåt! Det är inte sunt att bli sådär upprörd över ett inlägg på nätet så jag tror verkligen du behöver hjälp.

Detta är ett forum där ALLA får göra inlägg på trådstarten. Är det inte okej med dig får du prata med din gubbe irl eller om du har kontakt med någon annan vuxen, vän, släkting, terapeut eller nåt.

Du vill tydligen enbart ha svar från folk som stryker dig medhårs och tycker synd om dig.
    Men faktum är att du/ni faktiskt har skapat detta själva med ert beteende. Familje- och/eller parterapi för dig och gubben vore nog ett bra första steg.
    Du vill inte ha hem döttrarna och tydligen väljer den usla "pappan" dig framför sina egna barn. Så glöm hans ungar och försök ordna till den dysfunktionella situation dina ungar lever i iaf.
    Lycka till!
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Vuxet) skrev 2018-09-23 09:17:56 följande:
    Nu förstår man hur konflikter med ex i styvfamiljer börjar. Hon har en önskan om att få göra något med sitt eget barn och får som svar att hon kan göra det med dig och dina barn? Och nu sitter du och är nöjd för att han minsann har visat henne?

Det handlar alltså inte om att det inte gick eller att det skulle stöka till det för er utan om att visa att ni är de viktiga? Men grattis, hoppas att hon gör likadant mot er när ni får behov av att byta någon gång.
    Håller med. Detta bevisar verkligen VARFÖR en del styvfamiljer inte fungerar.

Denna man (och styvmamman) betedde sig helt galet anser jag och den som fick lida i vanlig ordning är barnet.

Om styvmamman tyckte det vore en kul grej för hennes ungar får väl hon ta med sina ungar på det.
  • Anonym (Hmmm)
    Ess skrev 2018-09-23 10:58:45 följande:
    Jag tyckte det var snällt av honom att föreslå att hans sambos barn också hade uppskattat att följa med på aktiviteten. Då hade barnen dessutom kunnat ha kul tillsammans. Att hon sen inte unnar dem det är ju inte snällt av henne direkt!
    Unnar vad? Det är inte hennes ansvar att ta hand om exets nya frus ungar!

Det framgår dessutom inte varför detta inte fungerande så det kan ju finnas massor med anledningar som inte innefattar att hon inte vill umgås med en okänd svartsjuk ny kvinna till hennes ex och dennes ungar.
    Barnen kanske dessutom inte ens gillar hennes ungar och vice versa utan vill hellre vara ensamma med sin mamma på roliga saker. Räcker väl med att de är påtvingade dessa varann vecka.
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Bonusmamma) skrev 2018-09-23 21:02:07 följande:
    Nej, det är inte säkert. Men det är inte första gången hon skriver utförligt hur och vart hon ska med sonen och det är på ett sånt sätt att om man hör hur hon formulerar sig så fattar man att det är bekräftelse hon söker för det är så onödig information emellan som kvittar för min kille att veta det är mer hon som vill ha det sagt på nåt vis. Svårt att förklara.
    Du verkar helt sjukligt svartsjuk på din särbos exfru, nästan som besatt.

Att berätta vad man har för planer med deras GEMENSAMMA son är ett sätt att skapa god relation mellan föräldrarna och inte att "visa hur duktig hon är".
    Eller är din sambo en sån usel förälder så hon måste skriva utförligt vad hon gör med sonen för att lära honom?
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Bonusmamma) skrev 2018-10-22 18:35:43 följande:
    En ny grej då som dök upp häromdagen från min kille vars ex så gärna letar anledningar att ringa honom.

1. Hon ringer för att kolla om hon kan låna en grej av honom (sitt ex för i h-e fråga nån annan kanske?!)

2. Hon ringer upp igen minuten efter för att höra med honom om han visste om att hans ex (tjejen som han hade tiden mellan mig och henne) hade gjort slut med sin kille.

What?

Jag undrar verkligen varför en del människor verkligen inte kan låta sina gamla ex vara utan MÅSTE bara ha kontakt hela tiden.

Nu handlade det inte ens om sonen liksom?

Skrattretande och faktiskt patetiskt.

Gah...
    Tycker det är mer patetiskt av dig att förhöra din kille vad hans ex sa i telefon till honom.
    Det är ju inget som angår dig öht!

Varför kan hon inte låna en sak från honom om det är något hon behöver och vet att han har?

Jobba med din sjukliga svartsjuka istället!
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Bonusmamma) skrev 2018-10-24 10:02:18 följande:
    Jag förhörde honom inte. Han satte på högtalartelefonen direkt när hon ringde så jag hörde allt. Och det var helt på hans eget initiativ. Inget som jag har begärt eller önskat att han ska göra.

Och varför skulle hon fråga honom om lån av en ganska personlig sak?

Gränslöst tycker jag.
    Då tycker jag du ska be din kille att sluta med det och istället gå undan från dig när hon ringer.
    Detta eftersom du inte klarar av att höra sånt pga din extrema svartsjuka!

Varför skulle hon INTE fråga honom om lån? Han är ju en gammal vän till henne. Det är väl helt normalt.
    Sök hjälp!
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Ts) skrev 2018-10-24 12:34:54 följande:
    Öh.., DU kanske skulle söka hjälp??
    För vad? Det är inte Jag som är sjukligt svartsjuk.
    Detta är ju uppenbarligen ett stort problem för dem båda och problemet ligger hos henne att lösa.
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Ts) skrev 2018-10-24 12:52:54 följande:
    Knappast! Man frågar inte sitt ex om ett lån så är det bara!

Ditt problem är så mycket större än vad familjeliv har utrymme för.
    Varför i hela friden kan man inte låna en sak av ett ex????? Hur tänker ni som är såhär sjukligt svartsjuka? Är ni så extremt osäkra i era förhållanden så jobba på det eller gör slut.

Jag har till skillnad från er inte det minsta problem med mannens ex!
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Ts) skrev 2018-10-24 13:08:45 följande:
    Du kallar det sjukligt svartsjuka, vi kallar det gränslöst gränslös! Att gå med på något sådant behöver man nog vara ganska gränslös och det är inte jag, heller inte svartsjuk. Min man sitter i detta nu och lunchar med sitt föregående ex och ikväll ska de ut på affärsmiddag, nemas problemas. Men skulle aldrig dela min ekonomi med henne. Den är personlig och den är mellan mig och min man.
    Varför blandar du in ekonomi helt plötsligt? Håll dig till ämnet - det underlättar diskussionen.
Svar på tråden Till er styvföräldrar som är missnöjda!