Anonym (krängel) skrev 2018-09-13 12:43:35 följande:
Gud vilken krånglig och otymplig vardag ni har lyckats skapa för era stackars barn! Hur tänkte ni egentligen när ni planerade ihop den här tillvaron? Eller tänkte in inte utan bara lät sker och ting hända?
Undra på att 9-åringen reagerar och inte vill vara med på tåget.
Under 5 år har boendet varierat på grund av konflikter med flcikans mamma - hur tror ni att det har påverkat flickan?
Sen har hon bott heltid med pappan under sommaren, fast nu ska han bo i en annan stad för att skola in sitt nya barn!! och då ska flickan bo med dig i pappans lägenhet. Alltså, jag får ont i magen bara av att läsa om det. Aldrig skulle jag vilja utsätta min 9-åring för en sån otrygg boendesituation!
Ett nytt syskon har det blivit också, ja och ibland ska ni tydligen bo ihop alla tillsammans... Och då blir det extrema konflikter som är så jobbiga att du inte ens vill bo med henne. Men hur tror du hon känner i den här soppan då? Är det hennes fel att ni har kokat ihop den här konstiga konstellationen som hon bara ska finna sig i?
Låt den stackars ungen få lite lugn och ro i livet så ska ni se att hon blir lite lättare att stå ut med. Och tänk på att du är vuxen och har valt detta, men hon är 9 år och har i flera år av sitt unga liv tvingats in detta på grund av er vuxnas oförmåga att hantera tillvaron. Och sen står ni där och är förvånade, och arga!! över att hon inte kan hantera tillvaron.
Word!