• minnie768

BIM 29/9 med Rosenrot

Heej! Jag äter inte rosenrot, jag funderade på det nu i september men det blev inte så. Därför ska jag inte "haka" på tråden men kan ändå inte låta bli att skriva lite. Har läst igenom hela tråden (haha) känner igen mig massor i det ni skriver! Har bim 1/10 och hoppas på ett plus som ni gör!

All Lycka till med testerna den 29 allihopa!! :) Uppdatera gärna här i tråden, plussar inte jag kör jag nog rosenrot nästa månad ;)

• minnie768
    Jagerika skrev 2018-09-21 07:46:50 följande:
    Hahaha vad roligt att du orkat läsa alla våra teorier!! :D lycka till den 1/10, håller alla tummar och tår! :)
    Ja, eftersom jag är rätt så "ny" i det här med bäbisverkstad och inte har läst mig in i det innan eftersom längtan har varit så stor är det väl toppen att läsa om andras erfarenheter och tankar :)
    TACK! :) Detsamma till er alla! :)
  • minnie768
    JuliaC skrev 2018-11-18 16:15:09 följande:

Har skrivit här tidigare! Men varit tyst ett tag då jag lite hade gett upp hoppet!!!

jag och sambon började en utredning fick svar på mina hormon värde allt såg bra ut har regelbunden mens och ägglossning och har även lämnat sperma prov(sambon;)! Inte fått hem svaret än!

I fredes 16/11 skulle jag fått min mens men kom inte tänkte jaja den kommer hade varit sen en gång förr 4dagar, så tänkte inte på de för vi ?försökte inte denna gången så mycket endast två gånger och inte ens på ägglossningsdagen.. hade gett upp.. men så idag när jag vakna tänkte jag nu kommer den väl snart (inga symtom bara lite ont i magen, ) men jag testade för skojskull visste de skjlle vara negativit.

Men chockad blev jag när de VAR POSITIVIT !! Äntligen alltså som vi har längtat på denna dagen!

Nu får de bära eller brista jag är superglad att veta att vi kan bli gravida :) :)!!!

Har mest läst i den här gruppen, inte skrivit något alls tror jag. Men har följt er andra lite granna. 

Wow! Stort GRATTIS!! Fick änna gåshud när jag läste. Måste kännas skönt att veta att ni kan bli gravida som du skriver! :D :D

Hur länge har ni försökt? :)
  • minnie768
    Jagerika skrev 2018-11-29 08:41:16 följande:

Du jag har nog lagt ut två olika bilder på test föresten ser jag nu! Dom ser inte samma ut! Så nedersta är nog från Bim-2 och översta Bim! Sorry för mycket spamm här nu xD

Asså jag tycker också att jag ser en antydan till möjligtvis ett litet litet pytte sträck på bim-testet. Men det är knappt :s (eller så är det för att jag hoppas att det ska vara ett sträck där) Tog du något test idag eller väntar du tills imorgon? :)
  • minnie768
    NiMi12 skrev 2019-04-24 08:56:00 följande:

Hej!

Längesen jag var härinne, men så glad jag blev av att höra av dig.
    Jag är glad för att de hittade något problem och att ni är uppskrivna till IVF. Nu finns det en plan och skulle ni hinna bli spontangravida innan dess så är det bara extra kul. 
    Vilken resa ni har gjort! 
    Vad säger din sambo om allt detta?

Jag har nu fem veckor kvar till BF. Helt sjukt när jag tänker tillbaka på när vi började skriva i den här tråden. Det känns som igår som vi jagade äl och jag hade mina äl tester. Så på det viset har tiden gått så fort. Men på ett annat sätt har det här varit en väldigt lång resa. 

Jag har varit på TUL och fick då veta att han vägde 2000 gram ungefär. Lagom mycket för att vara i vecka 32 (som jag var då). 
    Nu går jag bara på rutinbesök hos BM varannan vecka och nästa vecka går jag hem för att förbereda mig inför förlossningen. Går in i vecka 36 imorgon.

Har gått upp ca 20-25 kg och det är tungt vill jag lova :D Börjat samla på mig vätska också. Sover sådär och har sammandragningar nästan varje dag. 

Så jag känner mig klar för att inte vara gravid mer. Redo för lillgrabben att titta ut och sparka rundor utanför min mage istället för att möblera om mer på insidan :)

WOW! Även om vi inte "pratat" så mycket känner jag väl igen ditt alias och minns också innan du plussade. Jisses vad tiden går fort!!!! :O Underbart att allt verkar se bra ut, och att det snart är dags. Hoppas allt går bra innan lillkillen tittar ut HjärtaGlad
  • minnie768
    Jagerika skrev 2020-08-21 19:10:05 följande:
    Hej! Jag är inne ibland här inne men inte så ofta längre! Vi fick ett missed abortion på vårat första ultraljud i v11. Fostret hade tyvärr avstannat ca v6 :( var sjukskriven i 2 veckor och kom tillbaka till jobbet i måndags! Så vi är tillbaka på ruta ett och väntar in mens och en ny insättning av fryst ägg <3 men jag är väldigt hoppfull nu då vi vet att det går iallafall :D så mitt i allt det hemska så finns det lite lite ljus :)
    Nä fy f*n vad är det jag läser. Usch va tråkigt Jagerika!! :'( Jag beklagar! Skönt ändå att du kan ta med dig erfarenheten att ni faktiskt kan bli gravida med lite hjälp nu. Kan du sätta in redan i nästa cykel eller tror dom du behöver en hel cykel imellan ma och insättning? Stor KRAM!!! 
Svar på tråden BIM 29/9 med Rosenrot